Uponor Logo - التاريخ وراء شعار ابونور

 

Uponor is one of the market leaders in climate control and plumbing. The company is of Scandinavian origin and produces high-quality equipment that meets all requirements. The products are especially in demand among professional building service companies and construction corporations.

أبونور هي واحدة من الشركات الرائدة في السوق في مجال التحكم في المناخ والسباكة. الشركة من أصل إسكندنافي وتنتج معدات عالية الجودة تلبي جميع المتطلبات. المنتجات مطلوبة بشكل خاص بين شركات خدمات البناء المهنية وشركات البناء.

The commercial scope of the company is very large. The main facilities are in Finland (Vantaa), and branches are located in America and Europe. Products of one of the largest manufacturers are easily recognized by stylish design. The logo is a model of minimalism and consists of just a single inscription in a stylish blue color.

النطاق التجاري للشركة كبير جدًا. توجد المرافق الرئيسية في فنلندا (فانتا) ، وتقع الفروع في أمريكا وأوروبا. يمكن التعرف بسهولة على منتجات إحدى أكبر الشركات المصنعة من خلال التصميم الأنيق. الشعار عبارة عن نموذج بسيط ويتكون من نقش واحد فقط بلون أزرق أنيق.

MEANING AND HISTORY




Evolution of the Uponor Logo

Uponor provides residential and commercial buildings with the best technology that focuses on sustainability and high-quality service. The company uses innovative technology and reliable materials in its manufacturing process. The Uponor specialists also work hard to develop the brand, so every year, the brand introduces more advanced plumbing systems and functional equipment for cooling and heating to the market.

توفر شركة أبونور للمباني السكنية والتجارية أفضل التقنيات التي تركز على الاستدامة والخدمة عالية الجودة. تستخدم الشركة تقنية مبتكرة ومواد موثوقة في عملية التصنيع. يعمل المتخصصون في شركة Uponor أيضًا بجد لتطوير العلامة التجارية ، لذلك تقدم العلامة التجارية كل عام أنظمة سباكة أكثر تقدمًا ومعدات وظيفية للتبريد والتدفئة إلى السوق.

The manufacturer’s specialization was the basis for the development of the brand identity concept. A distinctive feature of the Scandinavian countries is the choice favor of laconic and simple design. In Finland (where the delusion is based), this trend is also supported, so an uncomplicated font and monochrome color scheme were chosen for the Uponor logo. It is based on the company name only, which shows the significance of the released designs and the professionalism in the chosen field.

كان تخصص الشركة المصنعة هو الأساس لتطوير مفهوم هوية العلامة التجارية. السمة المميزة للدول الاسكندنافية هي اختيار التصميم البسيط والمقتضب. في فنلندا (حيث يوجد الوهم) ، يتم دعم هذا الاتجاه أيضًا ، لذلك تم اختيار خط غير معقد ونظام ألوان أحادي اللون لشعار Uponor. يعتمد على اسم الشركة فقط مما يدل على أهمية التصاميم الصادرة والاحتراف في المجال المختار.


The Scandinavian company has provided consumers with innovative infrastructure solutions for over 100 years. At the time of its foundation (1918) was also developed a corporate identity. The name of the company was taken as the basis of the logo. A stylish blue color was chosen for the design, which evoked associations with trust, stability, and reliability.

زودت الشركة الاسكندنافية المستهلكين بحلول مبتكرة للبنية التحتية لأكثر من 100 عام. في وقت تأسيسها (1918) تم أيضًا تطوير هوية مؤسسية. تم أخذ اسم الشركة كأساس للشعار. تم اختيار اللون الأزرق الأنيق للتصميم ، مما أثار ارتباطات بالثقة والاستقرار والموثوقية.

In addition, the shade symbolized the manufacturer’s responsible attitude to the manufacturing process of machinery. It was particularly important for a brand that worked in such an industry to establish a friendly and trusting relationship with the customer. After all, the solutions he was offering were bought for long-term use.

بالإضافة إلى ذلك ، يرمز الظل إلى الموقف المسؤول من الشركة المصنعة تجاه عملية تصنيع الآلات. كان من المهم بشكل خاص للعلامة التجارية التي عملت في مثل هذه الصناعة أن تنشئ علاقة ودية وموثوقة مع العميل. بعد كل شيء ، تم شراء الحلول التي كان يقدمها للاستخدام طويل الأجل.

Customers choose such products quite carefully, so it is important to pay attention to every detail, down to the badge on the product. To maximize the possibilities and the essence of Uponor and to show its value to customers, the designers added an elegant icon above the first letter of the name. It was reminiscent of a target used in a shooting gallery.

يختار العملاء هذه المنتجات بعناية تامة ، لذلك من المهم الانتباه إلى كل التفاصيل ، وصولاً إلى الشارة الموجودة على المنتج. لتعظيم الاحتمالات وجوهر أبونور وإظهار قيمته للعملاء ، أضاف المصممون أيقونة أنيقة فوق الحرف الأول من الاسم. كان يذكرنا بهدف مستخدم في معرض الرماية.

The element that stood out for Uponor’s ability to provide solutions that were perfectly suited to a specific request. The word mark consisted of clearly marked letters with soft cuts and roundings. Medium-sized lines ensured that the logo was recognizable and expressive.

العنصر الذي تميز بقدرة Onor على تقديم حلول مناسبة تمامًا لطلب معين. تتألف العلامة اللفظية من أحرف مميزة بوضوح مع قطع ناعمة وتقريب. تضمن الخطوط متوسطة الحجم أن يكون الشعار واضحًا ومعبرًا.


Further on, Uponor was steadily gaining the attention of more and more customers and was gradually gaining the leading position. The company’s development was also reflected in the logo. The old badge was replaced by a more stylish version, which did not contain anything unnecessary. The color remained the same, indicating the brand’s steady development invariable course.

علاوة على ذلك ، كانت شركة أبونور تكتسب باستمرار اهتمام المزيد والمزيد من العملاء وتكتسب تدريجياً مكانة رائدة. انعكس تطور الشركة أيضًا في الشعار. تم استبدال الشارة القديمة بنسخة أكثر أناقة لا تحتوي على أي شيء غير ضروري. ظل اللون كما هو ، مما يشير إلى مسار التطور الثابت للعلامة التجارية.

The changes touched upon the font and graphic elements. The latter completely disappeared from the new logo, while the font became even smoother. Such a design refreshed the emblem and made it more modern. The new design was successful, authoritative, and innovative.

تطرقت التغييرات إلى عناصر الخط والرسومات. اختفى هذا الأخير تمامًا من الشعار الجديد ، بينما أصبح الخط أكثر سلاسة. أدى هذا التصميم إلى تحديث الشعار وجعله أكثر حداثة. كان التصميم الجديد ناجحًا وموثوقًا ومبتكرًا.

FONT AND COLORS OF THE EMBLEM


The current Uponor logo, like the first version, is minimalist. It is based on just one inscription, which is, in fact, the emblem. It is in the original sans serif font. The letters look like the Mic32 New Rounded Bold style with thick lines and smooth angles. It’s an unusual font that adds to the badge’s solidity.

شعار Uponor الحالي ، مثل الإصدار الأول ، بسيط للغاية. وهي مبنية على نقش واحد هو في الواقع الشارة. إنه في خط sans serif الأصلي. تبدو الحروف مثل Mic32 New Rounded Bold مع خطوط سميكة وزوايا ناعمة. إنه خط غير عادي يضيف إلى صلابة الشارة.

Given the brand’s long history and its list of high-quality designs, this kind of design is perfect for the company. In addition, the softness of the font is associated with the comfort that Uponor strives to provide to each of its customers. The brand value system is also evident in the perfectly matched colors. The letters of the name are in a light blue shade.

نظرًا للتاريخ الطويل للعلامة التجارية وقائمة التصاميم عالية الجودة الخاصة بها ، يعد هذا النوع من التصميم مثاليًا للشركة. بالإضافة إلى ذلك ، ترتبط نعومة الخط بالراحة التي تسعى شركة أبونور جاهدة لتوفيرها لكل عميل من عملائها. يتجلى نظام قيمة العلامة التجارية أيضًا في الألوان المتطابقة تمامًا. أحرف الاسم باللون الأزرق الفاتح.

The neutral white base color was chosen as the background. Blue is the color of water and sky. It signifies tranquility, reliability, and inner strength. In this context, it reflects the high quality of the product, its reliability, and stability. White is a universal background, which emphasizes the expressiveness of other shades but also symbolizes simplicity and transparency. It means that the company values its reputation and tries to offer customers only the best.

تم اختيار اللون الأساسي الأبيض المحايد كخلفية. الأزرق هو لون الماء والسماء. إنه يدل على الهدوء والموثوقية والقوة الداخلية. في هذا السياق ، يعكس الجودة العالية للمنتج وموثوقيته واستقراره. الأبيض هو خلفية عالمية تؤكد على التعبير عن الظلال الأخرى ولكنها ترمز أيضًا إلى البساطة والشفافية. هذا يعني أن الشركة تقدر سمعتها وتحاول تقديم الأفضل للعملاء فقط.

Comments

Popular Posts

Treehouse Original Logo - التاريخ وراء شعار تري هاوس

Mercedes Benz Logo - التاريخ وراء شعار مرسيدس

McDonalds Logo - التاريخ وراء شعار ماكدونلدز