Treehouse is the name of a specialized channel operating in Canada. Broadcasts have an educational and entertaining character and are aimed mainly at the children’s audience (preschoolers). Broadcasts are in English, and the name itself is fully consistent with the themes of the channel. The main office is currently located in Toronto.
Treehouse هو اسم قناة متخصصة تعمل في كندا. تتميز عمليات البث بطابع تعليمي وترفيهي وهي موجهة بشكل أساسي إلى جمهور الأطفال (الأطفال في مرحلة ما قبل المدرسة). يتم البث باللغة الإنجليزية ، ويتوافق الاسم نفسه تمامًا مع موضوعات القناة. يقع المكتب الرئيسي حاليًا في تورنتو.
The channel’s visual identity is based on a youth style with bright elements and positive pictures. In the center is an inscription, similar to graffiti. The background is a green lawn, a bright blue sky, rays of sunshine, and gentle clouds.
تعتمد الهوية المرئية للقناة على أسلوب شبابي بعناصر مشرقة وصور إيجابية. يوجد في الوسط نقش يشبه الكتابة على الجدران. الخلفية عبارة عن عشب أخضر وسماء زرقاء لامعة وأشعة شمس وغيوم لطيفة.
MEANING AND HISTORY
What is Treehouse Original?
Treehouse Original is a television channel that broadcasts programs for children in Canada. It is one of the most popular in its category and offers viewers an extensive list of interesting programs. All of them are broadcast exclusively in English. The owner is YTV Canada, Inc., which is a subsidiary of Corus Entertainment.
Treehouse Original هي قناة تلفزيونية تبث برامج للأطفال في كندا. إنه أحد أكثر البرامج شعبية في فئته ويقدم للمشاهدين قائمة واسعة من البرامج الشيقة. يتم بثها جميعًا باللغة الإنجليزية حصريًا. المالك هو YTV Canada، Inc. ، وهي شركة تابعة لشركة Corus Entertainment.
Treehouse is an exciting channel with an extensive television program designed for preschool-age children. It includes the latest episodes of popular children’s shows, educational programs, and cartoon series. In such a variety of programs, every child will be able to find an interesting solution for themselves.
Treehouse هي قناة مثيرة مع برنامج تلفزيوني شامل مصمم للأطفال في سن ما قبل المدرسة. يتضمن أحدث حلقات برامج الأطفال الشعبية والبرامج التعليمية ومسلسلات الرسوم المتحركة. في مثل هذه البرامج المتنوعة ، سيتمكن كل طفل من إيجاد حل مثير للاهتمام لأنفسهم.
The chosen theme completely defined the brand’s visual identity. There was a perfect balance between bright colors and playful elements. The first logo was a direct hit. But, throughout its existence, it was repeatedly supplemented and modernized. All the presented versions did not deviate from the chosen direction in design.
حدد الموضوع المختار الهوية المرئية للعلامة التجارية تمامًا. كان هناك توازن مثالي بين الألوان الزاهية والعناصر المرحة. حقق الشعار الأول نجاحًا مباشرًا. ولكن ، طوال فترة وجودها ، تم استكمالها وتحديثها بشكل متكرر. لم تنحرف جميع الإصدارات المقدمة عن الاتجاه المختار في التصميم.
The first emblem of the channel was created back in 1997. That was the year the first Treehouse TV channel aired, and viewers saw an expressive branded badge. It looked bold and bright, which children especially liked. They could immediately recognize the channel with their favorite programs. This was promoted by the lush color palette created from green, yellow, black, and white.
تم إنشاء الشعار الأول للقناة في عام 1997. كان هذا هو العام الذي تم فيه بث أول قناة تلفزيونية لـ Treehouse ، وشاهد المشاهدون شارة تحمل علامة تجارية معبرة. بدت جريئة ومشرقة ، والتي أحبها الأطفال بشكل خاص. يمكنهم على الفور التعرف على القناة ببرامجهم المفضلة. تم تعزيز ذلك من خلال لوحة الألوان المورقة التي تم إنشاؤها من الأخضر والأصفر والأسود والأبيض.
A distinctive feature was the background. It is a neutral light shade in most logos, and here it was chosen black. This solution was needed for contrast. On the black background, we could see the massive letters of the name. It was reminiscent of the brightly colored inscriptions on the walls painted with special spray-paint cans.
السمة المميزة كانت الخلفية. إنه ظل فاتح محايد في معظم الشعارات ، وهنا تم اختياره باللون الأسود. كان هذا الحل مطلوبًا للتباين. على الخلفية السوداء ، يمكننا رؤية أحرف الاسم الضخمة. كان يذكرنا بالنقوش ذات الألوان الزاهية على الجدران المطلية بعلب طلاء خاصة.
The Treehouse lettering was done in three colors: yellow, green, and black (which created shadows). This gave a real 3D effect that matched the channel’s theme and emphasized the type of the programs. Underneath the name was also the inscription A Shaw Company. It symbolized affiliation with the company.
تم كتابة حروف Treehouse بثلاثة ألوان: الأصفر والأخضر والأسود (مما خلق الظلال). أعطى هذا تأثيرًا ثلاثي الأبعاد حقيقيًا يطابق موضوع القناة ويؤكد نوع البرامج. تحت الاسم كان هناك نقش شركة شو. يرمز إلى الانتماء إلى الشركة.
Two years after the channel’s first broadcast, its logo was changed. A few words were added to the bottom inscription. The new version of the inscription represented A Corus Entertainment Company. The colors of this inscription were changed from neutral white to a combination of different colors.
بعد مرور عامين على البث الأول للقناة ، تم تغيير شعارها. تمت إضافة بضع كلمات إلى النقش السفلي. النسخة الجديدة من النقش تمثل شركة Corus Entertainment Company. تم تغيير ألوان هذا النقش من الأبيض المحايد إلى مزيج من الألوان المختلفة.
This solution symbolized goodwill, positivity, and fun. In addition, the coloring is reminiscent of the colors of the rainbow, which symbolize childhood and carefreeness. The font looked very fancy and, at the same time, stylish. The coloring of the main inscription did not change. Such changes showed updates and stability at the same time.
هذا الحل يرمز إلى حسن النية والإيجابية والمرح. بالإضافة إلى ذلك ، فإن التلوين يذكرنا بألوان قوس قزح التي ترمز إلى الطفولة والحيوية. بدا الخط خياليًا جدًا وفي نفس الوقت أنيقًا. لم يتغير تلوين النقش الرئيسي. أظهرت هذه التغييرات التحديثات والاستقرار في نفس الوقت.
In 2002 the company achieved a major success in its field. The logo was renewed again. The changes were minor and only touched on the color palette shades and font sizes of the bottom lettering. The bright hues became more muted and darkened. The lower part of A Corus Entertainment Company became lighter and smaller in size. The font was still smooth, without serifs. In addition, the center portion was turned slightly, which widened the outline of the letters and made the logo appear more voluminous. The changes indicated the channel’s desire for improvement and development.
في عام 2002 حققت الشركة نجاحًا كبيرًا في مجالها. تم تجديد الشعار مرة أخرى. كانت التغييرات طفيفة وتطرقت فقط إلى ظلال لوحة الألوان وأحجام الخطوط للحروف السفلية. أصبحت الأشكال الساطعة أكثر خفوتًا وظلامًا. أصبح الجزء السفلي من شركة A Corus Entertainment أخف وزنًا وأصغر حجمًا. كان الخط لا يزال سلسًا ، بدون رقيق. بالإضافة إلى ذلك ، تم قلب الجزء الأوسط قليلاً ، مما أدى إلى توسيع الخطوط العريضة للحروف وجعل الشعار يبدو أكثر ضخامة. أشارت التغييرات إلى رغبة القناة في التحسين والتطوير.
After the channel began working with providers and offering on-demand services, another rebranding decision was made. It was a completely new approach to the design of the corporate identity. The main innovation was a dramatic change in the background. Instead of a solid black square, the new version included a lawn, sunbeams, a rainbow, and a house.
بعد أن بدأت القناة في العمل مع مقدمي الخدمات وتقديم الخدمات عند الطلب ، تم اتخاذ قرار آخر بشأن تغيير العلامة التجارية. لقد كان نهجًا جديدًا تمامًا لتصميم هوية الشركة. كان الابتكار الرئيسي تغييرًا جذريًا في الخلفية. بدلاً من مربع أسود خالص ، اشتملت النسخة الجديدة على العشب ، وأشعة الشمس ، وقوس قزح ، والمنزل.
The company name was still in bold, massive font, which became even more expressive. The letters were as if embossed on the general background and became realistic. The lettering colors remained the same – black, green, and yellow were used.
كان اسم الشركة لا يزال بخط عريض وهائل أصبح أكثر تعبيراً. كانت الحروف كما لو كانت منقوشة على الخلفية العامة وأصبحت واقعية. ظلت ألوان الحروف كما هي - تم استخدام الأسود والأخضر والأصفر.
Other than that, the company that owned the canal was still inscribed at the bottom. The overall concept looked brighter, fresher, and more childlike. The cheerful and welcoming background was particularly different, which included a rainbow, a symbol of joy and goodness.
بخلاف ذلك ، كانت الشركة المالكة للقناة لا تزال مسجلة في الأسفل. بدا المفهوم العام أكثر إشراقًا وعذبًا وطفوليًا. كانت الخلفية المرحة والمرحبة مختلفة بشكل خاص ، والتي تضمنت قوس قزح ، رمزًا للبهجة والخير.
In 2013 there was a redesign of the picture again. Although it did not lose the main accents, the new version became more simplified. In the background, there were now only rays of the sun, lawn, and sky with blurred clouds. The picture was complemented by a beautiful miniature butterfly, which diluted the general background and emphasized the children’s orientation to the channel.
في عام 2013 كان هناك إعادة تصميم للصورة مرة أخرى. على الرغم من أنه لم يفقد اللهجات الرئيسية ، فقد أصبح الإصدار الجديد أكثر بساطة. في الخلفية ، لم يكن هناك الآن سوى أشعة الشمس والعشب والسماء مع السحب الضبابية. اكتملت الصورة بفراشة مصغرة جميلة ، مما خفف من الخلفية العامة وأكد على توجه الأطفال نحو القناة.
The central part in the form of the name was straightforward, and additional Original lettering appeared underneath it. It was done in simple white letters on a bright orange background. The element added color and made the logo more vivid. The typeface Treehouse became more subtle and sophisticated. The updates made the emblem more stylish.
كان الجزء المركزي في شكل الاسم مباشرًا ، وظهرت تحته حروف أصلية إضافية. تم ذلك بأحرف بيضاء بسيطة على خلفية برتقالية زاهية. أضاف العنصر اللون وجعل الشعار أكثر حيوية. أصبح محرف Treehouse أكثر دقة وتعقيدًا. جعلت التحديثات الشعار أكثر أناقة.
From 2016 to the present day, the channel uses an emblem that is very similar to the version from the 2013-2016 period. The base is virtually unchanged. In the center is the Treehouse lettering in the same color scheme (black, yellow, and green), which is complemented by a bright orange Original banner.
من عام 2016 إلى يومنا هذا ، تستخدم القناة شعارًا مشابهًا جدًا لنسخة الفترة 2013-2016. القاعدة لم تتغير عمليا. في المنتصف توجد حروف Treehouse بنفس نظام الألوان (الأسود والأصفر والأخضر) ، والتي تكملها لافتة أصلية برتقالية زاهية.
The bottom lettering was done in a thin, sans serif font. It is made up of straight, elegant letters spaced a certain distance apart. The changes are in the butterfly, which is closer to the lettering, and in the A Corus Company lettering.
تم عمل الحروف السفلية بخط رفيع بلا رقيق. يتكون من أحرف مستقيمة وأنيقة متباعدة بمسافة معينة. التغييرات في الفراشة ، وهي أقرب إلى الحروف وفي حروف شركة A Corus.
FONT AND COLORS OF THE EMBLEM
The logo that the channel is currently using was created in 2016. It consists of several parts: 3 letterings, a graphic element, and a cartoon background. Different fonts were used for the inscriptions. The name of the TV channel is made in the style of graffiti. These are massive letters of different shapes with darkened outlines. The Original inscription is created with thin, sans serif lines that complement the upper part favorably.
تم إنشاء الشعار الذي تستخدمه القناة حاليًا في عام 2016. ويتكون من عدة أجزاء: 3 حروف ، وعنصر رسومي ، وخلفية رسوم متحركة. تم استخدام خطوط مختلفة للنقوش. اسم القناة التلفزيونية مصنوع بأسلوب الكتابة على الجدران. هذه أحرف ضخمة بأشكال مختلفة ذات خطوط داكنة. تم إنشاء النقش الأصلي بخطوط رفيعة بلا رقيق تكمل الجزء العلوي بشكل إيجابي.
At the very bottom is the inscription A Corus Company. It, too, has been chosen in a small, readable font that includes both thin and more solid lines. The coloring consists of many shades: blue, white, green, yellow, black, and red. All colors are in harmony, and the overall concept is playful and welcoming.
في الجزء السفلي يوجد نقش شركة Corus. تم اختياره أيضًا بخط صغير يمكن قراءته يتضمن خطوطًا رفيعة وأكثر صلابة. يتكون التلوين من عدة درجات: أزرق ، أبيض ، أخضر ، أصفر ، أسود ، وأحمر. جميع الألوان متناغمة ، والمفهوم العام مرح وترحاب.
Comments
Post a Comment