Billa is a brand of grocery supermarkets. It belongs to REWE Group, the German leader in retail sales with a 100-year history. It has 1,200 stores in Austria and 919 stores in Bulgaria, the Czech Republic, and Slovakia. The company conducts its foreign business, including Bill’s brand, from its Austrian headquarters.
هي علامة تجارية لمتاجر البقالة. إنه ينتمي إلى الشركة الألمانية الرائدة في مبيعات التجزئة التي يعود تاريخها إلى 100 عام. لديها 1200 متجر في النمسا و 919 متجرًا في بلغاريا وجمهورية التشيك وسلوفاكيا. تمارس الشركة أعمالها الأجنبية ، بما في ذلك علامة بيل التجارية ، من مقرها الرئيسي في النمسا.
Self-service stores made Austrian Carl Vlashek a billionaire. Having opened his first one in 1953, he successfully developed an entire empire in Austria, which he sold at the age of 79 to the REWE Group (1996). At that time, the chain consisted of 1300 stores. The new owners attempted global expansion, but not very successfully. They managed to gain a foothold only in 3 countries. In 2020 the Ukrainian chain (35 stores) was sold to the Lithuanian company Novus. In 2021 the Russian stores (160) were sold to Lenta. The Polish, Romanian and Italian chains were sold even earlier.
جعلت متاجر الخدمة الذاتية النمساوي كارل فلاشك مليارديرًا. بعد أن افتتح أول إمبراطورية له في عام 1953 ، نجح في تطوير إمبراطورية بأكملها في النمسا ، والتي باعها عن عمر يناهز 79 عامًا حتى عام (1996). في ذلك الوقت ، كانت السلسلة تتألف من 1300 متجر. حاول المالكون الجدد التوسع العالمي ، لكن لم يكن ذلك ناجحًا للغاية. تمكنوا من الحصول على موطئ قدم فقط في 3 دول. في عام 2020 ، تم بيع السلسلة الأوكرانية (35 متجرًا) للشركة الليتوانية. في عام 2021 تم بيع المتاجر الروسية (160) إلى لينتا. تم بيع السلاسل البولندية والرومانية والإيطالية حتى قبل ذلك.
The brand logo was changed only once, nearly 70 years after its appearance, to meet the spirit of the time and the new owner’s concept.
تم تغيير شعار العلامة التجارية مرة واحدة فقط ، بعد ما يقرب من 70 عامًا من ظهورها ، لتلبية روح العصر ومفهوم المالك الجديد.
The supermarkets’ first logo was a yellow company name on a red background. The image was developed in 1961 when Vlashek used his experience selling perfumes to open grocery stores. The word Bill was born from the German Billiger Laden, meaning cheap. The name reflected the principle of work of the stores: in the trading halls, the products of different brands with discounts were sold.
كان الشعار الأول لمحلات السوبر ماركت عبارة عن اسم شركة أصفر على خلفية حمراء. تم تطوير الصورة في عام 1961 عندما استخدم فلاشك تجربته في بيع العطور لفتح متاجر بقالة. ولدت كلمة "بيل" من الألمانية "بيليجر لادن" ، وتعني رخيص. يعكس الاسم مبدأ عمل المتاجر: في الصالات التجارية ، تم بيع منتجات العلامات التجارية المختلفة بخصومات.
The use of Billa on the logo indicated inexpensive goods available to any wallet. The bright yellow color lifted spirits and was associated with good luck and plenty of choices. The cool Austrian climate reinforced the positive associations from the warm sunny hue. It hinted at a pleasant pastime and suggested that customers would leave the store satisfied.
يشير الاستخدام الموجود على الشعار إلى سلع رخيصة الثمن ومتاحة لأي محفظة. يرفع اللون الأصفر المشرق الروح المعنوية ويرتبط بالحظ السعيد والعديد من الخيارات. عزز المناخ النمساوي البارد الارتباطات الإيجابية من التدرج المشمس الدافئ. ألمحت إلى قضاء وقت ممتع واقترحت أن يغادر العملاء المتجر راضين.
The rich red background reflected pressure and ambition. It showed that the brand always looks into the future, into the results it wants to achieve. And each time, it tries to exceed the initial expectations. This association was reinforced by the logo’s positioning at an angle. It seemed to rush upwards and forward. The background color and spatial orientation symbolize growth, expansion, and passionate striving for more. And the company has indeed followed this path. Over 43 years, the number of stores grew from 1 to 1,300. That’s 30 new stores each year!
تعكس الخلفية الحمراء الغنية الضغط والطموح. لقد أظهر أن العلامة التجارية تتطلع دائمًا إلى المستقبل والنتائج التي تريد تحقيقها. وفي كل مرة يحاول تجاوز التوقعات الأولية. تم تعزيز هذا الارتباط من خلال وضع الشعار بزاوية. يبدو أنه يندفع للأمام وللأمام. يرمز لون الخلفية والاتجاه المكاني إلى النمو والتوسع والسعي الحماسي لتحقيق المزيد. وقد اتبعت الشركة هذا المسار بالفعل. على مدار 43 عامًا ، نما عدد المتاجر من 1 إلى 1300 متجر. هذا 30 متجرا جديدا كل عام!
The brand changed ownership in 1996. For the first few years, REWE Group kept the old visual identity of the supermarkets. The logo wasn’t updated until 2019. It became consistent with the store’s regular signage-the brand name in big, light yellow letters.
تم تغيير ملكية العلامة التجارية في عام 1996. خلال السنوات القليلة الأولى ، احتفظت بالهوية المرئية القديمة لمحلات السوبر ماركت. لم يتم تحديث الشعار حتى عام 2019. وأصبح متسقًا مع لافتات المتجر المعتادة - اسم العلامة التجارية بأحرف كبيرة صفراء فاتحة.
This helped bring the brand to a common denominator. And it fully reflected the main message and aspiration of the company – to create a happy, bright future.
ساعد هذا في جعل العلامة التجارية قاسمًا مشتركًا. وعكس ذلك بشكل كامل الرسالة الرئيسية وطموح الشركة - لخلق مستقبل سعيد ومشرق.
The brand switched to environmentally friendly packaging and gave up plastic. Provides charitable assistance to children. Requires its employees to comply with the Code of Business Ethics with maximum loyalty and care for customers.
تحولت العلامة التجارية إلى عبوات صديقة للبيئة وتخلت عن البلاستيك. يقدم المساعدات الخيرية للأطفال. تتطلب من موظفيها الامتثال لقواعد أخلاقيات العمل بأقصى قدر من الولاء والرعاية للعملاء.
The straight lettering is a symbol of stability.
الحروف المستقيمة هي رمز للاستقرار.
The font in both logos is the same – Phosphate Pro Cond Solis. The company has chosen strict straight letters as a pointer to the simple, most essential products used in every home.
الخط في كلا الشعارين هو نفسه ، اختارت الشركة أحرفًا مستقيمة صارمة كمؤشر إلى المنتجات البسيطة والأكثر أهمية المستخدمة في كل منزل.
The primary color of the two logos is yellow. Initially a warm, rich one, and then a lemon color. It symbolizes goodwill, cheerfulness, and willingness to communicate with customers. A lighter shade than before represents the idea of uplift, improvement, striving for the good and bright.
اللون الأساسي للشعارين أصفر. في البداية لون دافئ وغني ثم لون الليمون. إنه يرمز إلى حسن النية والبهجة والاستعداد للتواصل مع العملاء. يمثل الظل الأفتح من ذي قبل فكرة الارتقاء والتحسين والسعي من أجل الخير والمشرق.
Comments
Post a Comment