Coles Logo - التاريخ وراء شعار كولز


 When we talk about Coles, we most often mean Coles Supermarkets, one of the largest retailers in Australia, which turned 100 years old in 2014. Since its launch, it has provided locals with the products they need at affordable prices, which is at the core of its corporate philosophy. It’s headquartered in suburban Melbourne and has more than 800 outlets across the country.

عندما نتحدث عنها ، فإننا نعني في أغلب الأحيان ، أحد أكبر بائعي التجزئة في أستراليا ، والذي بلغ عمره 100 عام في عام 2014. منذ إطلاقه ، زود السكان المحليين بالمنتجات التي يحتاجون إليها بأسعار معقولة ، والتي تعد في صميم فلسفة الشركة. يقع مقرها الرئيسي في إحدى ضواحي ملبورن ولديها أكثر من 800 منفذ بيع في جميع أنحاء البلاد.


Coles Supermarkets’ visual identity is supported by many specialists who work on all aspects – right down to in-store graphics. Initially, the retailer’s marketing engine was slogans emphasizing low prices. They changed as often as logos because the company tried to be relevant, regardless of the era.

يتم دعم الهوية المرئية من قبل العديد من المتخصصين الذين يعملون في جميع الجوانب - وصولاً إلى الرسومات في المتجر. في البداية ، كان محرك تسويق بائع التجزئة عبارة عن شعارات تؤكد على انخفاض الأسعار. لقد تغيروا كثيرًا مثل الشعارات لأن الشركة حاولت أن تكون ذات صلة ، بغض النظر عن العصر.

The foundation for the retailer’s development was laid by George James Coles, the entrepreneur who opened the Coles Variety Store in 1914. As the business expanded, dozens of other stores joined the first outlet. The assortment was also constantly changing: everything started with ready-made food, then the shelves were filled with electrical appliances and cosmetics. In the 1950s, supermarkets began to operate on the principle of self-service. But the actual history of Coles logos goes back to the 1960s because that’s when the retail chain changed course and switched mostly to food products.

تم وضع الأساس لتطوير بائع التجزئة من قبل جورج جيمس كولز ، رجل الأعمال الذي افتتح متجر كولز فاريتي في عام 1914. ومع توسع الأعمال ، انضمت العشرات من المتاجر الأخرى إلى المنفذ الأول. كانت التشكيلة تتغير باستمرار: كل شيء بدأ بالأطعمة الجاهزة ، ثم تمتلئ الرفوف بالأجهزة الكهربائية ومستحضرات التجميل. في الخمسينيات من القرن الماضي ، بدأت المتاجر الكبرى في العمل على مبدأ الخدمة الذاتية. لكن التاريخ الفعلي لشعارات كولز يعود إلى الستينيات لأنه كان ذلك عندما غيرت سلسلة البيع بالتجزئة مسارها وتحولت في الغالب إلى المنتجات الغذائية.

As part of the “tomorrow’s shops, today” program, the supermarkets got the name Coles New World and a new logo, which consisted of two rhombuses with rounded corners. One geometric figure was large and black. It was in the center and contained a white inscription divided into three parts: in the first line – “COLES,” in the second – “NEW WORLD,” in the third – “SUPERMARKETS.” Notably, the word combination in the middle was written in bold type with rectangular serifs, while the designers used a rounded grotesque for the outermost words.

كجزء من "متاجر الغد ، اليوم" التي تتكون من معينين بزوايا دائرية. كان الشكل الهندسي كبيرًا وسوداء. كان في الوسط ويحتوي على نقش أبيض مقسم إلى ثلاثة أجزاء: على وجه الخصوص ، تمت كتابة مجموعة الكلمات في الوسط بخط عريض مع خط رقيق مستطيل ، بينما استخدم المصممون شكلًا مستديرًا بشعًا للكلمات الخارجية.

The second rhombus was shown in the lower right corner. It contained part of a map with two oceans (the Pacific and Indian), Africa, Asia, Antarctica, and Australia itself, highlighted in black for some reason. The irregularly shaped globe was encircled by a white ribbon titled “A NEW WORLD OF SHOPPING.” This slogan was about Coles’ improved concept of opening freestanding stores with a parking lot. The identity at that time was related to the space age, as it was space that was associated with innovation.

تم عرض المعين الثاني في الزاوية اليمنى السفلية. كانت تحتوي على جزء من خريطة مع محيطين (المحيط الهادئ والهندي) ، وأفريقيا ، وآسيا ، والقارة القطبية الجنوبية ، وأستراليا نفسها ، مظللة باللون الأسود لسبب ما. تم إحاطة الكرة الأرضية غير المنتظمة بشريط أبيض بعنوان "عالم جديد للتسوق". كان هذا الشعار يتعلق بمفهوم محسّن لفتح متاجر قائمة بذاتها مع موقف للسيارات. كانت الهوية في ذلك الوقت مرتبطة بعصر الفضاء ، حيث كان الفضاء مرتبطًا بالابتكار.


In the 1970s, the company changed its marketing approach again, emphasizing innovation and lowering the cost of goods. And its logo, designed in 1973, was to attract even more customers because the figure in the shape of the letter “C” symbolized a magnet attracting success, affordable prices, and, of course, new customers. This “C” looked very bright because it consisted of two connected strips of orange and red. In the free space between the two horizontal strokes was the black word “COLES” – or rather, the initial letters were inside, and the last “E” and “S” looked out. They used a high-contrast, sans serif font. The logo change coincided with the opening of Coles stores in all Australian capitals.

في السبعينيات ، غيرت الشركة نهجها التسويقي مرة أخرى ، مع التركيز على الابتكار وخفض تكلفة السلع. وكان شعارها ، الذي تم تصميمه في عام 1973 ، هو جذب المزيد من العملاء لأن الشكل في شكل الحرف يرمز إلى المغناطيس الذي يجتذب النجاح ، وبأسعار معقولة ، وبالطبع عملاء جدد. بدا هذا الحرف "C" لامعًا للغاية لأنه يتكون من شريطين متصلين من البرتقالي والأحمر. في الفراغ الفارغ بين الضربتين الأفقيتين كانت الكلمة السوداء أو بالأحرى ، كانت الأحرف الأولى في الداخل ، والأخيرة تبدو خارجًا. استخدموا التباين العالي. تزامن تغيير الشعار مع افتتاح متاجر في جميع العواصم الأسترالية.


Since the supermarkets were still called Coles New World, the designers decided to reflect this in a new graphic sign. They kept the two-color “C” with the black word and added the blue word “New World” on the right side, written in a pointed, sans serif font. The size of the elements was very different: one half of the logo was disproportionately small, and the other half was too big.

نظرًا لأن محلات السوبر ماركت كانت لا تزال تسمى نفسها ، فقد قرر المصممون عكس ذلك في علامة رسومية جديدة. احتفظوا باللونين مع الكلمة السوداء وأضافوا الكلمة الزرقاء "عالم جديد" على الجانب الأيمن ، مكتوبة بخط مدبب بلا رقيق. كان حجم العناصر مختلفًا تمامًا: كان نصف الشعار صغيرًا بشكل غير متناسب ، والنصف الآخر كان كبيرًا جدًا.


In the early 1990s, the retail chain was renamed Coles Supermarkets and began to introduce Internet technology actively. At the same time, the color red became the basis of its visual identity. It was in everything – even in the logo, which now consisted of two words. At the top was the first part of the brand name, written in lowercase letters and complimented on the left side by a red-orange circle. Judging by its slanted axis, it imitated the globe, so the reference to the New World space theme was still there. The word “SUPERMARKETS,” at the bottom, stood in capitalized thin letters at very narrow intervals. The designers used radically different fonts so that the two lines were the same length for visual balance.

في أوائل التسعينيات ، تمت إعادة تسمية سلسلة البيع بالتجزئة وبدأت في إدخال تكنولوجيا الإنترنت بنشاط. في الوقت نفسه ، أصبح اللون الأحمر أساس هويته البصرية. كان في كل شيء - حتى في الشعار الذي يتكون الآن من كلمتين. في الجزء العلوي كان الجزء الأول من اسم العلامة التجارية ، مكتوبًا بأحرف صغيرة ومُكمل على الجانب الأيسر بدائرة حمراء برتقالية. إذا حكمنا من خلال محورها المائل ، فقد قلدت الكرة الأرضية ، لذلك كانت الإشارة إلى موضوع الفضاء في العالم الجديد لا تزال موجودة. كلمة "سوبر ماركت" ، في الأسفل ، كانت مكتوبة بأحرف رفيعة كبيرة في فواصل ضيقة للغاية. استخدم المصممون خطوطًا مختلفة جذريًا بحيث يكون الخطان بنفس الطول لتحقيق التوازن البصري.


In 1998, the supermarket chain became known simply as Coles, which slightly changed the logo. The designers made the color palette not as bright as before and placed its slogan “Serving you better” under the company name. It was written in a standard serif font similar to Times New Roman. This advertising slogan was used until 2003.

في عام 1998 ، أصبحت سلسلة محلات السوبر ماركت تُعرف ببساطة باسم ، مما أدى إلى تغيير الشعار قليلاً. جعل المصممون لوحة الألوان غير مشرقة كما كانت من قبل ووضعوا شعارها "نخدمك بشكل أفضل" تحت اسم الشركة. كان مكتوبا في الرقيق القياسي. تم استخدام هذا الشعار الإعلاني حتى عام 2003.


In 2003, the old slogan was replaced by a new one: “Save everyday.” The designers left it at the bottom but changed the typeface to handwritten and placed a red checkmark to the left of the phrase, encircled by an orange ring. This checkmark was meant to symbolize the availability of a full assortment – everything customers might need on the list.

في عام 2003 ، تم استبدال الشعار القديم بشعار جديد: "وفر كل يوم". تركه المصممون في الجزء السفلي لكنهم غيروا الخط إلى خط اليد ووضعوا علامة اختيار حمراء على يسار العبارة ، محاطة بحلقة برتقالية. كانت علامة الاختيار هذه ترمز إلى توفر تشكيلة كاملة - كل ما قد يحتاجه العملاء في القائمة.


After another redesign, the red-orange ball was removed, although it was used on supermarket signs until 2010. The creators of the logo made the checkmark bolder and moved it to the top so that it was to the left of the word “coles.” The ring around it became bright yellow. The slogan was made slightly smaller, and the first “s” was moved to lower case. At the same time, the designers emphasized the “ever” part in “everyday” to increase the semantic emphasis.

بعد إعادة تصميم أخرى ، تمت إزالة الكرة ذات اللون الأحمر البرتقالي ، على الرغم من استخدامها على لافتات السوبر ماركت حتى عام 2010. جعل منشئو الشعار علامة الاختيار أكثر جرأة ونقلوها إلى الأعلى بحيث تكون على يسار الكلمة. أصبحت الحلقة حولها صفراء زاهية. تم جعل الشعار أصغر قليلاً ، وتم نقل الأول إلى الأحرف الصغيرة. في الوقت نفسه ، شدد المصممون على الجزء "دائمًا" في "كل يوم" لزيادة التركيز الدلالي.

After 93 years since the company was founded, it has a current logo, adopted after the chain of stores was taken over by the Australian conglomerate Wesfarmers. It consists of one word, “coles,” written in the red circular font. All other elements were removed, perhaps because of an attempt to follow fashionable minimalism. This allowed the supermarket chain to focus only on its name.

بعد 93 عامًا من تأسيس الشركة ، أصبح لديها شعار حالي ، تم اعتماده بعد أن استحوذت المجموعة الأسترالية على سلسلة المتاجر. وهي تتألف من كلمة واحدة مكتوبة بخط أحمر دائري. تمت إزالة جميع العناصر الأخرى ، ربما بسبب محاولة لاتباع بساطتها العصرية. سمح هذا لسلسلة السوبر ماركت بالتركيز فقط على اسمها.


Cards, C-magnets, balloons, and checkmarks are a thing of the past – now, the Coles trademark is incredibly simple. Since its adoption in 2007, the company had time to leave Wesfarmers and become independent again, but such large-scale changes did not affect its logo. The thing is that the name of the trading network is remembered by the customers exactly as it remains to this day: minimalistic, red, and consisting of large letters.

البطاقات ، المغناطيس C ، البالونات ، وعلامات الاختيار أصبحت شيئًا من الماضي - الآن ، العلامة التجارية بسيطة بشكل لا يصدق. منذ اعتمادها في عام 2007 ، كان لدى الشركة الوقت للمغادرة والعودة إلى الاستقلال مرة أخرى ، لكن مثل هذه التغييرات واسعة النطاق لم تؤثر على شعارها. الشيء هو أن اسم شبكة التداول يتذكره العملاء تمامًا كما يظل حتى يومنا هذا: أضيق الحدود ، وأحمر ، ويتكون من أحرف كبيرة.

The bold geometric grotesque used in the word mark Coles has several counterparts. First of all, it is similar to the Avant-Garde Gothic Demi Bold created by Herb Lubalin & Tom Carnase. It also resembles Touche Medium by Indian Type Foundry, Sonny Gothic Regular by W Foundry, and (to a lesser extent) Qanelas Soft Semi Bold by Radomir Tinkov.

الشبه الهندسي الجريء المستخدم في علامة الكلمة له العديد من النظائر.

The red color (shade PANTONE 485 C) was not chosen by chance. It attracts customers’ attention with its brightness and is also associated with discounts because most promotional activities traditionally use exactly red palettes.

لم يتم اختيار اللون الأحمر بالصدفة. يجذب انتباه العملاء بفضل سطوعه ويرتبط أيضًا بالخصومات لأن معظم الأنشطة الترويجية تستخدم عادةً لوحات حمراء تمامًا.















Comments

Popular Posts

Mercedes Benz Logo - التاريخ وراء شعار مرسيدس

FuelCell Energy introduced a modern look - قدمت نظرة حديثة

Treehouse Original Logo - التاريخ وراء شعار تري هاوس