Eddie Bauer Logo - التاريخ وراء شعار ايدي باور

 

Eddie Bauer was a real person – an avid hunter and fisherman, a fan of shooting sports, a talented marketer, inventor, and businessman. The brand named after him also turned out to be very versatile. He changed many owners, and each of them had his strategy. At first, the assortment was based on goods for outdoor activities, then jackets were added there, and during the war, the manufacturer began to produce equipment for the army. At some point, Eddie Bauer became a women’s sportswear brand. Later, cross-branding allowed the company to enter the market with its bedding, decor items, tableware, furniture, glasses, mountain bikes, and even trucks.

كان إيدي باور شخصًا حقيقيًا - صيادًا وصيادًا متعطشًا ، ومحبًا لرياضات الرماية ، ومسوقًا موهوبًا ، ومخترعًا ، ورجل أعمال. كما تبين أن العلامة التجارية التي سميت باسمه متعددة الاستخدامات. قام بتغيير العديد من المالكين ، وكان لكل منهم استراتيجيته. في البداية ، كانت التشكيلة تعتمد على السلع المخصصة للأنشطة الخارجية ، ثم أضيفت السترات هناك ، وخلال الحرب ، بدأت الشركة المصنعة في إنتاج معدات للجيش. في مرحلة ما ، أصبحت إيدي باور علامة تجارية للملابس الرياضية النسائية. في وقت لاحق ، سمحت العلامات التجارية المتقاطعة للشركة بدخول السوق بمفروشاتها ومواد الديكور وأدوات المائدة والأثاث والنظارات والدراجات الجبلية وحتى الشاحنات.


Eddie Bauer is headquartered in Bellevue, Washington. But it all started in Seattle, where an outdoor enthusiast opened a tennis store in 1920. At first, he made and repaired tennis rackets, then moved on to equipment for badminton and golf. A few years later, Eddie invented the down jacket when he saw firsthand the inefficiency of wool clothing. And all because he almost died of hypothermia during winter fishing: he, already frozen, was found and woke up by a friend. The result was the world’s first quilted-down jacket. Its production was discontinued in 1995.

يقع المقر الرئيسي لإدي باور في بلفيو ، واشنطن. لكن كل شيء بدأ في سياتل ، حيث افتتح أحد عشاق الرياضة في الهواء الطلق متجرًا للتنس في عام 1920. في البداية ، صنع وأصلح مضارب التنس ، ثم انتقل إلى معدات تنس الريشة والجولف. بعد بضع سنوات ، اخترع إيدي السترة السفلية عندما رأى عن كثب عدم كفاءة الملابس الصوفية. وكل ذلك لأنه كاد يموت من انخفاض حرارة الجسم أثناء الصيد في فصل الشتاء: تم العثور عليه ، مجمدًا بالفعل ، واستيقظ من قبل صديق. وكانت النتيجة أول سترة مبطنة في العالم. توقف إنتاجه في عام 1995.

During the war, Eddie Bauer was the only supplier of military equipment who was allowed to mark products with their logo. He supplied the army with parkas and pants labeled “Eddie Bauer Seattle U.S.A.” Thanks to this, he had a wide customer base: the soldiers saw the tags and knew where their favorite clothes were made. They were so active in ordering goods by mail that the entrepreneur closed a retail store in Seattle and focused only on delivery.

خلال الحرب ، كان إيدي باور هو المورد الوحيد للمعدات العسكرية الذي سُمح له بتمييز المنتجات بشعارها. قام بتزويد الجيش بسترات وبنطلونات مكتوب عليها. بفضل هذا ، كان لديه قاعدة عملاء واسعة: رأى الجنود العلامات وعرفوا مكان صنع ملابسهم المفضلة. لقد كانوا نشيطين للغاية في طلب البضائع عن طريق البريد لدرجة أن صاحب المشروع أغلق متجرًا للبيع بالتجزئة في سياتل وركز فقط على التسليم.

New Eddie Bauer locations began to appear after 1968 when William Niemi bought half of the business. At the same time, the company switched from expeditionary equipment to casual wear – primarily for women. The brand changed owners several times in the future, continuing to expand its sales network. Since May 2021, it has been owned by the SPARC Group and Authentic Brand Groups. For a hundred years, the company has managed to update its identity several times, but the exact periods in the history of logos are unknown.

بدأت الكاتيونات في الظهور بعد عام 1968 عندما اشترى ويليام نيمي نصف الأعمال. في الوقت نفسه ، تحولت الشركة من معدات الرحلات الاستكشافية إلى الملابس غير الرسمية - في المقام الأول للنساء. تغيرت العلامة التجارية أصحابها عدة مرات في المستقبل ، واستمرت في توسيع شبكة مبيعاتها. منذ مايو 2021 ، أصبحت مملوكة للمجموعة ومجموعات العلامات التجارية الأصلية. منذ مائة عام ، تمكنت الشركة من تحديث هويتها عدة مرات ، لكن الفترات الدقيقة في تاريخ الشعارات غير معروفة.

The old Eddie Bauer wordmark contained the brand name in black. It was written in bold sans-serif type against a long dark line mimicking mountain peaks. The band started at the lower left point, went up, and fell to the right corner. But it was not continuous – the inscription surrounded the empty white space.

احتوى الشعار النصي القديم لإدي باور على اسم العلامة التجارية باللون الأسود. كانت مكتوبة بخط غامق مقابل خط طويل مظلم يحاكي قمم الجبال. بدأت الفرقة عند النقطة اليسرى السفلية ، ثم صعدت ثم سقطت في الزاوية اليمنى. لكنها لم تكن مستمرة - فقد أحاط النقش بالمساحة البيضاء الفارغة.

The outlines of the mountains symbolized the company’s main activities in the 1950s and 1960s. In those years, she supplied tourist and scientific expeditions and even provided equipment for the first American to conquer the highest peak on Earth. It all started when Eddie Bauer was approached by a team of climbers who wanted American-made parkas. They were going to climb Kara Koram, but they could not do it due to difficult weather conditions. But warm jackets saved their lives.

ترمز الخطوط العريضة للجبال إلى الأنشطة الرئيسية للشركة في الخمسينيات والستينيات. في تلك السنوات ، زودت الرحلات الاستكشافية السياحية والعلمية وحتى أنها قدمت المعدات لأول أمريكي يغزو أعلى قمة على وجه الأرض. بدأ كل شيء عندما اقترب فريق من المتسلقين من إيدي باور أرادوا سترًا أمريكية الصنع. كانوا في طريقهم لتسلق كارا كورام ، لكنهم لم يتمكنوا من ذلك بسبب الظروف الجوية الصعبة. لكن السترات الدافئة أنقذت حياتهم.

The company has also used a flying goose emblem in the past. He was in a black ring with the inscription “EDDIE BAUER” and partially covered the letters with a wing and neck. At the bottom of the ring was a white ribbon with the text “SINCE 1920”, and directly below it – was the phrase “TRADEMARK,” divided into two parts by a white diamond. Large black letters “E” and “B” were placed inside the rhombus. Under the right-wing of the goose was a small wedge of birds.

استخدمت الشركة أيضًا شعار الإوزة الطائرة في الماضي. كان يرتدي خاتمًا أسود عليه نقش "إيدي باور" وغطى الحروف جزئيًا بجناح وعنق. في الجزء السفلي من الحلقة كان هناك شريط أبيض مع النص "منذ 1920" ، وتحته مباشرة - كانت عبارة "علامة تجارية" ، مقسمة إلى جزأين بواسطة ماسة بيضاء. تم وضع أحرف سوداء كبيرة داخل المعين. تحت الجناح الأيمن من الإوزة كان هناك إسفين صغير من الطيور.

Why did the designers put a goose in the center of the emblem? The fact is that Eddie Bauer used goose down for jackets. After getting hypothermia on a fishing trip, he became disillusioned with woolen clothes and remembered his uncle, who wore down jackets during the war between Russia and Japan. But the down was too bulky, so the inventor experimented with it until he created a quilted jacket with a diamond pattern.

لماذا وضع المصممون أوزة في وسط الشعار؟ الحقيقة هي أن إدي باور استخدم أوزة أسفل للسترات. بعد تعرضه لانخفاض حرارة الجسم في رحلة صيد ، أصيب بخيبة أمل من الملابس الصوفية وتذكر عمه ، الذي كان يرتدي سترات خلال الحرب بين روسيا واليابان. لكن الجزء السفلي كان ضخمًا جدًا ، لذلك جربه المخترع حتى صنع سترة مبطنة بنمط ماسي.

Like the old one, the current logo consists of the brand name. But the new version uses a script – a font that imitates handwriting. All letters are connected: there is even a connecting line between the last “e” in the word “Eddie” and the first “B” in “Bauer.” The inscription looks careless as if it were a personal signature. The designers made the wordmark universal by removing the outlines of the mountain. After all, now the company does not produce quilted jackets, and climber equipment is no longer the basis of the range.

مثل الشعار القديم ، يتكون الشعار الحالي من اسم العلامة التجارية. لكن الإصدار الجديد يستخدم برنامجًا نصيًا - خطًا يقلد الكتابة اليدوية. جميع الحروف متصلة: حتى أن هناك خطًا يربط بين الكلمة الأخيرة والأولى. يبدو النقش غير مبالٍ كما لو كان توقيعًا شخصيًا. جعل المصممون العلامة النصية عالمية عن طريق إزالة الخطوط العريضة للجبل. بعد كل شيء ، لا تنتج الشركة الآن سترات مبطنة ، ولم تعد معدات التسلق هي أساس النطاق.

The Eddie Bauer brand is licensed for various products, including two and four-wheelers, furniture, sunglasses, and more. She needed a simple logo in such conditions, not tied in meaning to a specific group of products. Neither the mountain peak wordmark nor the goose emblem met this criterion. Therefore, now the brand presents a handwritten inscription placed on labels and tags.

تم ترخيص العلامة التجارية للعديد من المنتجات ، بما في ذلك عجلتين وأربع عجلات ، والأثاث ، والنظارات الشمسية ، والمزيد. كانت في حاجة إلى شعار بسيط في مثل هذه الظروف ، وليس مقيدًا بمعنى مجموعة معينة من المنتجات. لم تستوفِ العلامة الخطية لقمة الجبل ولا شعار الإوزة هذا المعيار. لذلك ، تقدم العلامة التجارية الآن نقشًا مكتوبًا بخط اليد على الملصقات والعلامات.


Judging by the typography, the logo of the chain of stores was conceived as a personal signature of Eddie Bauer. It cannot be said that the designers used any particular font for it. This is probably an individual set of glyphs with the right slant and decorative loops. The first letters in words are capitalized, and the rest of the characters are lowercase. The most unusual thing is the large “E,” in which the upper line stretches along a diagonal path to the lower-left corner. The inscription is on a white background and framed in universal black for better readability.

إذا حكمنا من خلال الطباعة ، فقد تم تصميم شعار سلسلة المتاجر كتوقيع شخصي لإدي باور. لا يمكن القول أن المصممين استخدموا أي خط معين لذلك. من المحتمل أن تكون هذه مجموعة فردية من الصور الرمزية ذات الحلقات المائلة والزخرفية اليمنى. يتم كتابة الأحرف الأولى في الكلمات بأحرف كبيرة ، وبقية الأحرف صغيرة. الشيء الأكثر غرابة هو الخط الكبير الذي يمتد فيه الخط العلوي على طول مسار قطري إلى الزاوية اليسرى السفلية. تم وضع النقش على خلفية بيضاء ومحاط بإطار باللون الأسود العام لتسهيل القراءة.

Comments

Popular Posts

Treehouse Original Logo - التاريخ وراء شعار تري هاوس

Mercedes Benz Logo - التاريخ وراء شعار مرسيدس

McDonalds Logo - التاريخ وراء شعار ماكدونلدز