Ferrari Logo - التاريخ وراء شعار فيراري

 

Ferrari is a well-known global company producing racing and sports cars. The company is located in Maranello (Italy) and appeared in the 1947th year. The automobile company Enzo and Scuderia Ferrari are founded.

فيراري هي شركة عالمية معروفة بإنتاج سيارات السباق والرياضة. تقع الشركة في مارانيلو (إيطاليا) وظهرت في عام 1947. تأسيس شركة السيارات Enzo و Scuderia Ferrari.

MEANING AND HISTORY


Evolution of the Ferrari Logo

What is Ferrari?

Ferrari luxury sports cars are known all over the world. The first car under this brand was released in 1947. The brand’s parent company is Ferrari N.V., and the main owner is the Exor N.V. from the Netherlands. He owns about 23% of the shares. Another 10% is in the hands of Piero Ferrari; the rest is freely traded on the market.

سيارات فيراري الرياضية الفاخرة معروفة في جميع أنحاء العالم. تم إطلاق أول سيارة تحت هذه العلامة التجارية في عام 1947. الشركة الأم للعلامة التجارية هي Ferrari N.V. والمالك الرئيسي هو Exor N.V. من هولندا. يمتلك حوالي 23٪ من الأسهم. 10٪ أخرى في أيدي بييرو فيراري ؛ الباقي يتم تداوله بحرية في السوق.

The logo of this company has always been decorated with a rampant horse that has stood on its hind legs. That is how he is known in all countries of the world. Moreover, the image of the emblem arose long before the appearance of the company itself – approximately in 1929, when the entrepreneur Ferrari opened a small enterprise. It was it that served as the basis for the future automotive giant.

لطالما تم تزيين شعار هذه الشركة بحصان منتشر يقف على رجليه الخلفيتين. هذه هي الطريقة التي يُعرف بها في جميع دول العالم. علاوة على ذلك ، ظهرت صورة الشعار قبل ظهور الشركة نفسها بوقت طويل - تقريبًا في عام 1929 ، عندما افتتح رجل الأعمال فيراري مشروعًا صغيرًا. لقد كان بمثابة الأساس لعملاق السيارات المستقبلي.

As the main sign, the owner used the image of a violent horse – a symbol of power, unbridled strength, and speed. Hidden emotional stress is enhanced by the brand palette – yellow and black.

كعلامة رئيسية ، استخدم المالك صورة الحصان العنيف - رمزًا للقوة والقوة الجامحة والسرعة. يتم تعزيز الضغط العاطفي المخفي من خلال لوحة العلامة التجارية - الأصفر والأسود.

But first, the Conde Francesco Baracca, a military pilot, hero, and veteran of the First World War, who was the idol of millions of Italians, flaunted on the emblem. His fans included Enzo Ferrari. In the summer of 1923, he met his mother, Countess Paolina. Paolina asked to take as a basis a sign with the image of a rampant horse, which embodies luck and triumph. The future automobile tycoon, for a long time, kept a photo of Baracca with a commemorative inscription of his parents.

لكن أولاً ، كان كوندي فرانشيسكو باراكا ، طيارًا عسكريًا وبطلًا ومحاربًا مخضرمًا في الحرب العالمية الأولى ، والذي كان معبودًا لملايين الإيطاليين ، يتباهى على الشعار. من بين معجبيه إنزو فيراري. في صيف عام 1923 ، التقى بوالدته الكونتيسة باولينا. طلبت باولينا أن تتخذ كأساس علامة مع صورة حصان متفشي ، والذي يجسد الحظ والانتصار. احتفظ قطب السيارات المستقبلي ، لفترة طويلة ، بصورة لباراكا مع نقش تذكاري لوالديه.

A few years later, he used the image of a rearing horse for the logo of his company. At first, the drawing was applied to the hood of vehicles. But then yellow color was added to it – a shade symbolizing the homeland of Enzo Ferrari, the city of Modena, located in the province of Emilia-Romagna.

بعد بضع سنوات ، استخدم صورة حصان تربية لشعار شركته. في البداية ، تم تطبيق الرسم على غطاء محرك السيارة. ولكن بعد ذلك تمت إضافة اللون الأصفر إليها - ظل يرمز إلى موطن إنزو فيراري ، مدينة مودينا ، الواقعة في مقاطعة إميليا رومانيا.



The debut version immediately gives a link to horsepower, which measures the power of a car engine. That is why the logo depicts a rearing horse: he is restive, physically developed, and ready to dash forward. A black horse with white highlights is depicted on a yellow background.

يعطي الإصدار الأول رابطًا على الفور إلى القدرة الحصانية ، والتي تقيس قوة محرك السيارة. هذا هو السبب في أن الشعار يصور حصانًا يربى: فهو مضطرب ومتطور جسديًا ومستعد للاندفاع إلى الأمام. ظهر حصان أسود بظلال بيضاء على خلفية صفراء.

Moreover, her image has evolved from stocky to sophisticated. This is due to the expansion of the concept: if in the first versions the animal emphasized the meaning of “horsepower of the motor,” then later it was linked to the winged Pegasus. The classic shield has a double edging (black-yellow), triple red-white-black stripes at the top, and italic letters “S,” “F,” at the bottom.

علاوة على ذلك ، تطورت صورتها من ممتلئة الجسم إلى متطورة. ويرجع ذلك إلى التوسع في المفهوم: إذا أكد الحيوان في الإصدارات الأولى على معنى "قوة المحرك الحصانية" ، ثم تم ربطه لاحقًا بـ Pegasus المجنح. الدرع الكلاسيكي له حواف مزدوجة (أسود - أصفر) ، وثلاثة خطوط حمراء - بيضاء - سوداء في الأعلى ، وحروف مائلة "S" ، "F" في الأسفل.

The debut logo consists of a solar shield with a black horse, to the right and left of which are the letters “S” and “F.” They are written in thin italic font in uppercase and are decoded as “Scuderia Ferrari.” At the top are three stripes in the color of the Italian flag.

يتكون الشعار الأول من درع شمسي به حصان أسود ، يوجد على يمينه ويساره الحرفان "S" و "F." وهي مكتوبة بخط مائل رفيع وبحروف كبيرة ويتم فك تشفيرها باسم "سكوديريا فيراري". يوجد في الأعلى ثلاثة خطوط بلون العلم الإيطالي.

For the first time, this emblem was used in 1932 on the cars participating in the Spa Grand Prix race. Since then, she has always accompanied branded products and was automatically approved as the main symbol of Ferrari. There are several key dates in the history of the logo.

لأول مرة ، تم استخدام هذا الشعار في عام 1932 على السيارات المشاركة في سباق سبا جراند بريكس. منذ ذلك الحين ، كانت ترافق دائمًا المنتجات ذات العلامات التجارية وتمت الموافقة عليها تلقائيًا كرمز رئيسي لفيراري. هناك عدة تواريخ رئيسية في تاريخ الشعار.

This is the year of the official appearance of the company in a modern format. As a distinctive sign, she took the image of an unstoppable black horse, standing on its hind legs. The central element is located on a bright yellow background.

هذه هي سنة الظهور الرسمي للشركة بشكل حديث. كعلامة مميزة ، التقطت صورة حصان أسود لا يمكن إيقافه يقف على رجليه الخلفيتين. يقع العنصر المركزي على خلفية صفراء زاهية.

Above it are three thin lines – green, white and red, which transmit a direct connection with Italy. Below is the name. It is made in the original serif font. The upper part of the capital “F” is elongated in the form of a solid line and passes over the word to the flattened point at “i.” The cursive letters “S” and “F” have disappeared.

يوجد فوقه ثلاثة خطوط رفيعة - خضراء وبيضاء وحمراء ، والتي تنقل اتصالًا مباشرًا بإيطاليا. يوجد أدناه الاسم. وهي مصنوعة بخط serif الأصلي. الجزء العلوي من الحرف الكبير "F" ممدود على شكل خط متصل ويمر فوق الكلمة إلى النقطة المسطحة عند "i". اختفى الحرفان المتصلان "S" و "F".


What is the hidden meaning of the Ferrari logo?

The horse is a symbol of strength, endurance, and speed. These qualities characterize Ferrari cars from the best side. In addition, thoroughbred horses are equated with elite property, making them look like luxury sports cars. The black color was originally used as a sign of mourning for the pilot Francesco Baracca, from whom the company took the logo with a horse. And yellow is a tribute to Modena, the hometown of Enzo Ferrari.


الحصان هو رمز القوة والتحمل والسرعة. هذه الصفات تميز سيارات فيراري من أفضل الجوانب. بالإضافة إلى ذلك ، يتم ربط الخيول الأصيلة بممتلكات النخبة ، مما يجعلها تبدو مثل السيارات الرياضية الفاخرة. تم استخدام اللون الأسود في الأصل كعلامة حداد للطيار فرانشيسكو باراكا ، الذي أخذت منه الشركة الشعار بحصان. والأصفر هو تكريم لمودينا ، مسقط رأس إنزو فيراري.


This is the second most important period in the history of the brand. It was then that the redesign was carried out. He touched on minor details: color and some lines. So, the sun-yellow field has acquired an intense hue, and the colors in the upper part have become merged – the dividing line has been removed from them.

هذه هي ثاني أهم فترة في تاريخ العلامة التجارية. عندها تم تنفيذ إعادة التصميم. تطرق إلى التفاصيل الصغيرة: اللون وبعض الخطوط. لذلك ، اكتسب المجال الأصفر الشمسي صبغة كثيفة ، وأصبحت الألوان الموجودة في الجزء العلوي مندمجة - تمت إزالة الخط الفاصل منها.

The horse’s drawing has also changed: now it looks much more powerful. Moreover, the artists painted the right front foot of the horse a little higher than on the original, so the left no longer covers it.

تم تغيير رسم الحصان أيضًا: الآن يبدو أكثر قوة. علاوة على ذلك ، قام الفنانون برسم القدم الأمامية اليمنى للحصان أعلى بقليل من القدم الأصلية ، لذلك لم يعد يغطيها اليسرى.

FONT AND COLOR OF THE EMBLEM




What emblem does a Ferrari have?

The Ferrari emblem is a rectangular yellow shield with rounded sides and a black outline. Three horizontal lines are drawn at the top: green, white, and red. Below them is a black horse that reared up. The company’s name is written even lower, for which the designers used a bold serif font. The most notable design element is the long stripe coming out of the top “F” stroke.

شعار فيراري عبارة عن درع أصفر مستطيل بجوانب مستديرة ومخطط أسود. ثلاثة خطوط أفقية مرسومة في الأعلى: أخضر ، أبيض ، وأحمر. تحتها حصان أسود نشأ. تمت كتابة اسم الشركة بشكل أقل من ذلك ، حيث استخدم المصممون خطًا جريئًا. وأبرز عنصر تصميم هو الشريط الطويل الخارج من الحد العلوي "F".

Why does Ferrari have a horse logo?

Enzo Ferrari said that he began using the horse logo at the request of the parents of the deceased pilot Francesco Baracca. The fuselage of his aircraft was decorated with a similar pattern but in red. The ace’s relatives promised that this symbol would bring good luck to the racing team.

قال إنزو فيراري إنه بدأ في استخدام شعار الحصان بناءً على طلب والدي الطيار الراحل فرانشيسكو باراكا. تم تزيين جسم طائرته بنمط مماثل ولكن باللون الأحمر. وعد أقارب الآس بأن هذا الرمز سيجلب الحظ السعيد لفريق السباق.

Where did Ferrari get its logo?

According to Enzo Ferrari, he met the parents of World War I hero Francesco Baracca, and they were kind enough to suggest that he use the emblem from his son’s plane. So the sign depicted on the aircraft’s fuselage became the automobile company’s logo. And where he came from, Francesco itself is not known for certain.

وفقًا لما قاله إنزو فيراري ، فقد التقى بوالدي بطل الحرب العالمية الأولى فرانشيسكو باراكا ، وكانوا لطفاء بما يكفي لاقتراح أنه يستخدم الشعار من طائرة ابنه. لذلك أصبحت العلامة المرسومة على جسم الطائرة شعار شركة السيارات. ومن أين أتى ، فرانشيسكو نفسه غير معروف على وجه اليقين.

What is Ferrari’s emblem?

The Ferrari emblem consists of several elements. In the center is a black horse, which is gracefully prancing. Beneath it is the brand’s name, written in bold serif letters. And above the head of the animal are three horizontal stripes in the color of the tricolor of Italy: green, white, and red. The logo is based on a large yellow rectangle with rounded corners.

يتكون شعار فيراري من عدة عناصر. في الوسط يوجد حصان أسود يقفز برشاقة. تحتها اسم العلامة التجارية ، مكتوبًا بأحرف صغيرة جريئة. وفوق رأس الحيوان ثلاثة خطوط أفقية بلون ثلاثي الألوان لإيطاليا: أخضر ، أبيض ، وأحمر. يعتمد الشعار على مستطيل أصفر كبير بزوايا دائرية.

Why did Ferrari choose their logo?

Enzo Ferrari himself chose the car company logo. He decided to perpetuate the memory of the pilot Francesco Baracca, so he took as a basis the image of a prancing horse, which was on the fuselage of his aircraft. The parents of the ace suggested the use of this sign. Of course, Enzo improved it a little, adding additional elements and a base in the form of a yellow heraldic shield.

إنزو فيراري نفسه اختار شعار شركة السيارات. قرر تخليد ذكرى الطيار فرانشيسكو باراكا ، لذلك اتخذ كأساس لصورة حصان يطفر على جسم طائرته. اقترح والدا الآس استخدام هذه العلامة. بالطبع ، قام Enzo بتحسينه قليلاً ، مضيفًا عناصر إضافية وقاعدة على شكل درع شعاري أصفر.

The main gamut of Ferrari is black (a rearing horse, the distinguishing mark of a Francesco Baracca aircraft) and gold (the palette of the hometown of Enzo, Modena). They were always present on the company logo and never disappeared, and if they underwent any changes, it was only insignificant. After all, the dark silhouette of a horse looks very impressive on a contrasting light background. Permanent are the national colors of Italy, placed at the top of the emblem.

النطاق الرئيسي لفيراري هو الأسود (حصان تربية ، العلامة المميزة لطائرة فرانشيسكو باركا) والذهبي (لوحة مسقط رأس إنزو ، مودينا). كانوا دائمًا حاضرين على شعار الشركة ولم يختفوا أبدًا ، وإذا خضعوا لأي تغييرات ، فسيكون ذلك غير مهم. بعد كل شيء ، تبدو الصورة الظلية الداكنة للحصان مثيرة للإعجاب للغاية على خلفية فاتحة متناقضة. دائمة هي الألوان الوطنية لإيطاليا ، وتوضع في الجزء العلوي من الشعار.

As conceived by the author, such a palette conveys the prestige, power, beauty, and dominant position of the automobile brand in the industry market. The font used for the name is individual in the classic spelling – with upper and lower case letters. Moreover, all three “r” in the word “Ferrari” repeat the features of a horse standing on its hind legs.

كما تصورها المؤلف ، تعكس هذه اللوحة المكانة والقوة والجمال والمكانة المهيمنة لعلامة السيارات التجارية في سوق الصناعة. الخط المستخدم للاسم فردي في التهجئة الكلاسيكية - بأحرف كبيرة وصغيرة. علاوة على ذلك ، فإن الثلاثة "r" في كلمة "Ferrari" تكرر ملامح الحصان الذي يقف على رجليه الخلفيتين.

In the first versions, the text part is executed in italics: the letters are in upper case and imitate handwriting. In 1947, the developers changed the font, as they introduced the full name of the company. Since then, the word has been written in an individual style: “F” has an elongated top line, and “r” resembles a rearing horse.

في الإصدارات الأولى ، يتم تنفيذ جزء النص بخط مائل: الأحرف كبيرة وتقليد الكتابة اليدوية. في عام 1947 ، قام المطورون بتغيير الخط ، حيث قاموا بتقديم الاسم الكامل للشركة. منذ ذلك الحين ، تمت كتابة الكلمة بأسلوب فردي: "F" لها سطر علوي ممدود ، و "r" تشبه حصان التربية.

The central element of all logos is a black horse, which demonstrates its readiness to rush forward at any moment. Another invariable detail of the emblem is three lines in the Italian flag (red, white, green). The yellow background is used to make a dark horse stand out more effectively. Moreover, this shade personifies the small homeland of Enzo Ferrari – the city of Modena.

العنصر المركزي في جميع الشعارات هو الحصان الأسود ، مما يدل على استعداده للاندفاع إلى الأمام في أي لحظة. من التفاصيل الأخرى الثابتة للشعار ثلاثة خطوط في العلم الإيطالي (أحمر ، أبيض ، أخضر). تُستخدم الخلفية الصفراء لإبراز الحصان الأسود بشكل أكثر فاعلية. علاوة على ذلك ، يجسد هذا الظل الموطن الصغير لإنزو فيراري - مدينة مودينا.

Comments

Popular Posts

Mercedes Benz Logo - التاريخ وراء شعار مرسيدس

FuelCell Energy introduced a modern look - قدمت نظرة حديثة

AECOM Logo - التاريخ وراء شعار ايكوم