Orbitz is a themed website designed specifically for travelers and tourists. It is presented in an aggregator format that allows users to view hundreds of different accommodation options and flights in almost any country. A suitable solution can be easily booked here.
Orbitz هو موقع ويب مصمم خصيصًا للمسافرين والسياح. يتم تقديمه بتنسيق مجمع يسمح للمستخدمين بمشاهدة مئات خيارات الإقامة المختلفة ورحلات الطيران في أي بلد تقريبًا. يمكن بسهولة حجز حل مناسب هنا.
A successful Internet resource owner is a large American company Orbitz Worldwide, headquartered in Chicago. It is a subsidiary of the American travel company Expedia Group. The site has been successfully operating for several years and is one of America’s most reliable, most reliable travel service providers.
مالك موارد الإنترنت الناجح هو شركة أمريكية كبيرة Orbitz Worldwide ، ومقرها في شيكاغو. وهي شركة تابعة لشركة السفر الأمريكية Expedia Group. يعمل الموقع بنجاح لعدة سنوات وهو أحد أكثر مزودي خدمات السفر موثوقية وموثوقية في أمريكا.
The company was founded over 15 years ago. Throughout the entire period of its existence, it has been steadily developing and, at the same time going through difficult stages. The turning points were reflected directly in the corporate identity and logo.
تأسست الشركة منذ أكثر من 15 عامًا. طوال فترة وجودها ، كانت تتطور بشكل مطرد وفي نفس الوقت تمر بمراحل صعبة. انعكست نقاط التحول مباشرة في هوية الشركة وشعارها.
Orbitz was founded back in 2001 due to a partnership between major airline companies. Rich Barton (CEO of Expedia Group) and Mark Åckerstron (Technical Director of the hospitality sector) played a key role in the brand formation. As a result of the efforts of these people and a team of experienced developers, a convenient and functional platform for travelers was created.
تأسست Orbitz في عام 2001 بسبب الشراكة بين كبرى شركات الطيران. لعب ريتش بارتون (الرئيس التنفيذي لشركة Expedia Group) ومارك Åckerstron (المدير الفني لقطاع الضيافة) دورًا رئيسيًا في تشكيل العلامة التجارية. نتيجة لجهود هؤلاء الأشخاص وفريق من المطورين ذوي الخبرة ، تم إنشاء منصة مريحة وعملية للمسافرين.
The site’s visual identity was based on a cool and saturated color scheme, which was favorably combined with a massive font. A deep blue was chosen as the main color, complemented by a lighter shade. Such a coloring immediately caught the eye, which made the brand recognizable, but at the same time, it conveyed calmness.
استندت الهوية المرئية للموقع إلى نظام ألوان رائع ومشبع ، تم دمجه بشكل إيجابي مع خط ضخم. تم اختيار اللون الأزرق الداكن باعتباره اللون الرئيسي ، واستكمل بظل أفتح. جذب هذا التلوين الأنظار على الفور ، مما جعل العلامة التجارية معروفة ، لكنها في نفس الوقت تنقل الهدوء.
Many designers have drawn a parallel of the chosen color with a shade of a sea wave, which evokes only positive associations. The emblem itself consisted of one word – Orbitz. Company name and nothing more. The same can be said for a website. All the attention of the developers was focused on creating a high-quality Internet resource where you can immediately find a place to stay and air tickets.
قام العديد من المصممين برسم موازٍ للون المختار بظل موجة البحر ، والتي تثير فقط ارتباطات إيجابية. يتكون الشعار نفسه من كلمة واحدة - Orbitz. اسم الشركة ولا شيء أكثر. يمكن قول الشيء نفسه عن موقع على شبكة الإنترنت. كان كل اهتمام المطورين ينصب على إنشاء مورد إنترنت عالي الجودة حيث يمكنك على الفور العثور على مكان للإقامة وتذاكر طيران.
Important events took place during this period. The prerequisites for this were laid back in 2003 when the company went public and issued shares. Shortly after that, the airlines owned a 70% stake in Orbitz Worldwide, and a little later, the company was taken over by the Cendant Corporation (New York). In 2006, the Blackstone Group acquired part of the Cendant business, including the Orbitz website.
وقعت أحداث مهمة خلال هذه الفترة. تم وضع الشروط المسبقة لذلك في عام 2003 عندما أصبحت الشركة عامة وأصدرت أسهماً. بعد ذلك بوقت قصير ، امتلكت شركات الطيران 70 ٪ من Orbitz Worldwide ، وبعد ذلك بقليل ، استحوذت شركة Cendant Corporation (نيويورك) على الشركة. في عام 2006 ، استحوذت مجموعة Blackstone Group على جزء من أعمال Cendant ، بما في ذلك موقع Orbitz الإلكتروني.
Another turning point came in 2015. In February of this year, Orbitz Worldwide was bought by the large travel company Expedia Group, the current owner of the site. It seriously impacted the resource and contributed to its rapid development. The corporate style also changed during this time.
حدثت نقطة تحول أخرى في عام 2015. في فبراير من هذا العام ، تم شراء Orbitz Worldwide من قبل شركة السفر الكبيرة Expedia Group ، المالك الحالي للموقع. لقد أثرت بشكل خطير على المورد وساهمت في تطوره السريع. تغير أسلوب الشركة أيضًا خلال هذا الوقت.
The logo has changed colors again. This time, I chose a darker shade of blue for the letters and a bright blue color for one of the arrows of the “O.” This decision testified to a more modern approach to design and the desire for improvements. The updated corporate badge demonstrated the development of the brand.
The modern Orbitz logo is a stylish version that has been kept since the last update. This is a memorable and strong sign, which at the same time is distinguished by its simplicity of execution. It symbolizes the brand’s essence – a decent quality of services for tourists combined with an intuitive interface.
يعد شعار Orbitz الحديث إصدارًا أنيقًا تم الاحتفاظ به منذ التحديث الأخير. هذه علامة لا تُنسى وقوية ، تتميز في نفس الوقت ببساطتها في التنفيذ. إنه يرمز إلى جوهر العلامة التجارية - جودة الخدمات اللائقة للسائحين جنبًا إلى جنب مع واجهة سهلة الاستخدام.
A special semantic load is also assigned to the first letter “O.” It is made in the form of arrows closing each other. Such an icon is the embodiment of movement and development. Orbitz is always trying to improve its service and make it as comfortable as possible for users.
يتم أيضًا تعيين حمل دلالي خاص للحرف الأول "O". وهي مصنوعة في شكل أسهم تغلق بعضها البعض. هذه الأيقونة هي تجسيد للحركة والتطور. تحاول Orbitz دائمًا تحسين خدمتها وجعلها مريحة قدر الإمكان للمستخدمين.
The font is in bold italic sans-serif format. The emblem shows clear lines and rounded corners of some of the letters. Diagonal cuts in the letter “Z” also give some dynamism. In general, the emblem stands out well against the background of the design of other similar services and demonstrates the company’s professionalism.
الخط مكتوب بتنسيق sans-serif مائل غامق. يُظهر الشعار خطوطًا واضحة وزوايا دائرية لبعض الأحرف. كما تضفي التخفيضات المائلة على الحرف "Z" بعض الديناميكية. بشكل عام ، يبرز الشعار جيدًا على خلفية تصميم خدمات أخرى مماثلة ويظهر احترافية الشركة.
Comments
Post a Comment