Rehau is a German industrial group operating in the automotive, construction, and furniture industries. In the structure: several subsidiaries, 41 factories, 32 administrative and distribution centers, and more than a hundred sales offices.
Rehau هي مجموعة صناعية ألمانية تعمل في صناعات السيارات والبناء والأثاث. في الهيكل: عدة شركات تابعة و 41 مصنعا و 32 مركزا إداريا وتوزيعيا وأكثر من مائة مكتب مبيعات.
MEANING AND HISTORY
What is Rehau?
An industrial group with offices in 68 countries and headquarters in Erlangen. Its developments are used in the automotive industry, construction, furniture, window production, and heating and water supply systems—an annual turnover of 3.8 billion dollars.
مجموعة صناعية لها مكاتب في 68 دولة ومقرها الرئيسي في إرلنغن. تستخدم تطوراتها في صناعة السيارات ، والبناء ، والأثاث ، وإنتاج النوافذ ، وأنظمة التدفئة وإمدادات المياه - يبلغ حجم مبيعاتها السنوية 3.8 مليار دولار.
From 1948 to 2000, the entrepreneur Helmut Wagner was at the head of Rehau. He developed a small business in a rented area into a large concern. Since 2000, he has handed over control to his sons, Jobst and Veit, who inherited an empire with offices in 50 countries. The brand’s rapid development is associated with the production of complex in-demand parts and the use of special technologies and know-how.
من عام 1948 إلى عام 2000 ، كان رجل الأعمال هيلموت واجنر على رأس Rehau. طور شركة صغيرة في منطقة مستأجرة إلى مصدر قلق كبير. منذ عام 2000 ، سلم زمام الأمور إلى ولديه ، جوبست وفيت ، اللذين ورثا إمبراطورية لها مكاتب في 50 دولة. يرتبط التطور السريع للعلامة التجارية بإنتاج الأجزاء المعقدة المطلوبة واستخدام التقنيات الخاصة والمعرفة.
At the same time, the company logo has always remained constant and has not changed. It consists of a massive Rehau inscription in uppercase letters stretching upwards and a visual icon – a three-dimensional tetrahedron with rounded corners and slightly convex sides in four different colors. It looks like a soft triangle with three semicircular petals in direct projection.
في الوقت نفسه ، ظل شعار الشركة دائمًا ثابتًا ولم يتغير. يتكون من نقش Rehau ضخم بأحرف كبيرة تمتد لأعلى وأيقونة مرئية - رباعي السطوح ثلاثي الأبعاد بزوايا مستديرة وجوانب محدبة قليلاً بأربعة ألوان مختلفة. يبدو مثل المثلث الناعم بثلاث بتلات نصف دائرية في الإسقاط المباشر.
The figure symbolizes the diversified activities of the company. Helmut Wagner was a passionate person. Having started in Germany in 1948 with the production of water hoses, in the 51st, he was already engaged in cars, in the 57th medicine, in the 58th windows, 62nd stairs, and steps, 85th paint materials, 86th warm floors. All activities can be combined into three main areas: cars, home and garden (windows, furniture, underfloor heating, hoses), building, and industrial materials. The fourth side of the tetrahedron is white. It symbolizes readiness for discoveries and directions. It is to her that the logo is turned to the world.
الرقم يرمز إلى الأنشطة المتنوعة للشركة. كان هيلموت واجنر شخصًا شغوفًا. بعد أن بدأ في ألمانيا في عام 1948 بإنتاج خراطيم المياه ، في الحادي والخمسين ، كان يعمل بالفعل في السيارات ، في الطب 57 ، في النوافذ 58 ، والسلالم 62 ، والخطوات ، ومواد الطلاء رقم 85 ، والأرضيات الدافئة 86. يمكن دمج جميع الأنشطة في ثلاثة مجالات رئيسية: السيارات والمنزل والحديقة (النوافذ والأثاث والتدفئة الأرضية والخراطيم) والبناء والمواد الصناعية. الجانب الرابع من رباعي الوجوه أبيض. يرمز إلى الاستعداد للاكتشافات والاتجاهات. لها أن الشعار تحول إلى العالم.
Each side has a bulge, which indicates the desire for leadership and the conquest of peaks in selected directions. The word one is most suitable for the company’s activities: its materials in the first heart operation, the first RAU-SIK silicone seal that flew into space on an Ariane rocket, the first window profile, the magnetic frame of the refrigerator, the first-floor heating system, the Volkswagen Passat bumper, the plastic fender Audi, etc.
كل جانب لديه انتفاخ ، مما يدل على الرغبة في القيادة وغزو القمم في اتجاهات مختارة. الكلمة الأولى هي الأنسب لأنشطة الشركة: موادها في أول عملية قلب ، أول ختم سيليكون RAU-SIK طار إلى الفضاء على صاروخ آريان ، أول ملف جانبي للنافذة ، الإطار المغناطيسي للثلاجة ، الأول- نظام التدفئة الأرضية ، مصد فولكس فاجن باسات ، الحاجز البلاستيكي أودي ، إلخ.
The vertices of the tetrahedron are the core technologies and know-how of the group, which have determined the development of the selected areas: extrusion window profile, sleeve slip connection, carbon fiber composite materials for aircraft construction, XLPE pipes. Rounded corners symbolize the conquest of technology for the benefit of humanity, bringing benefits to people.
تمثل رؤوس رباعي السطوح التقنيات الأساسية والمعرفة الفنية للمجموعة ، والتي حددت تطوير المناطق المختارة: ملف نافذة البثق ، ووصلة زلة الكم ، والمواد المركبة من ألياف الكربون لبناء الطائرات ، وأنابيب XLPE. الزوايا الدائرية ترمز إلى غزو التكنولوجيا لصالح البشرية ، وتحقيق الفوائد للناس.
The soft, almost spherical tetrahedron is located above the level of the Rehau inscription near the letter R. It seems to be spinning in space, turning first one side, then the other. This visual sign demonstrates the constant progress of the group in the chosen directions.
يقع رباعي الوجوه الناعم شبه الكروي فوق مستوى نقش Rehau بالقرب من الحرف R. يبدو أنه يدور في الفضاء ، حيث يدور جانبًا واحدًا ثم الآخر. توضح هذه العلامة المرئية التقدم المستمر للمجموعة في الاتجاهات المختارة.
The massive letters of the word Rehau on the company’s logo demonstrate the commitment to monumental, complex, and fundamental technologies. The elongation of the letters upwards indicates leadership positions. Thanks to various activities, the group stands firmly on its feet. The memory and respect of her roots helped her survive the global crises (the name Rehau is given in honor of the city in which the group was founded).
تُظهر الحروف الضخمة لكلمة Rehau على شعار الشركة الالتزام بالتقنيات الضخمة والمعقدة والأساسية. يشير استطالة الحروف إلى الأعلى إلى المناصب القيادية. بفضل الأنشطة المختلفة ، تقف المجموعة بثبات على قدميها. ساعدتها ذكرى جذورها واحترامها على النجاة من الأزمات العالمية (أُطلق اسم Rehau على اسم المدينة التي تأسست فيها المجموعة).
FONT AND COLORS OF THE EMBLEM
The following color combination is most often used in the Rehau logo:
- Raspberry – championship, discoveries, trials.
- Green – new beginnings, harnessing technology for good, improving people’s lives, safe production with respect for the environment.
- Dark gray – industry, details, materials.
- White – honesty, transparent business conduct, readiness for new things, medicine, concern for people’s health (medical developments are transferred to a subsidiary of RAUMEDIC AG).
- Black – the corporation’s power, high incomes, a firm position.
- توت العليق - بطولة ، اكتشافات ، تجارب.
- الأخضر - بدايات جديدة ، وتسخير التكنولوجيا من أجل الخير ، وتحسين حياة الناس ، والإنتاج الآمن مع احترام البيئة.
- الرمادي الداكن - الصناعة والتفاصيل والمواد.
- الأبيض - الصدق وسلوك العمل الشفاف والاستعداد لأشياء جديدة والطب والاهتمام بصحة الناس (يتم نقل التطورات الطبية إلى شركة تابعة لشركة RAUMEDIC AG).
- الأسود - قوة الشركة ، والمداخيل المرتفعة ، والموقف الراسخ.
The combination reflects Rehau’s core values: expanding technology for a safer and more sustainable future.
يعكس هذا المزيج القيم الأساسية لشركة Rehau: توسيع التكنولوجيا من أجل مستقبل أكثر أمانًا واستدامة.
The typeface is reminiscent of Robson Bold with a slightly modified “A” that emphasizes the synthesis of the company’s technology and know-how.
يُذكّرنا بخط Robson Bold مع تعديل طفيف للحرف "A" الذي يؤكد على توليف تقنية الشركة ودرايتها.
Comments
Post a Comment