Yahoo Mail Logo - القصة وراء شعار ياهوو ميل

 

Yahoo Mail is an email service created by the world-famous company in 1997. Today, about 200 million people from all over the world are active users of Yahoo Mail. Clients are guaranteed full security on all sending messages. The system of service processes several billion letters daily. This project is popular among the target audience because of the famous brand and the intuitive user interface, which allows you to begin to perform tasks immediately.

Yahoo Mail هي خدمة بريد إلكتروني تم إنشاؤها بواسطة الشركة المشهورة عالميًا في عام 1997. واليوم ، هناك حوالي 200 مليون شخص من جميع أنحاء العالم مستخدمون نشطون لـ Yahoo Mail. يضمن العملاء الأمان الكامل على جميع الرسائل المرسلة. يعالج نظام الخدمة عدة مليارات من الرسائل يوميًا. يحظى هذا المشروع بشعبية بين الجمهور المستهدف بسبب العلامة التجارية الشهيرة وواجهة المستخدم البديهية ، والتي تتيح لك البدء في أداء المهام على الفور.


The first version of the Yahoo Mail service logo was introduced in 1997 and updated four times since then. Overall, the changes have been minimal, as the project management has managed to choose a spectacular style to increase visual brand recognition.

تم تقديم الإصدار الأول من شعار خدمة Yahoo Mail في عام 1997 وتم تحديثه أربع مرات منذ ذلك الحين. بشكل عام ، كانت التغييرات ضئيلة ، حيث تمكنت إدارة المشروع من اختيار أسلوب مذهل لزيادة التعرف البصري على العلامة التجارية.

As in subsequent updates, the first version of the service logo had a fairly simple composition. It consisted solely of the name Yahoo Mail. Sometimes, additionally, the logo had an emblem depicting a mail envelope or box. The word “Yahoo” was in bold serif red font. Even though all the symbols were horizontal, they were not on the same line. This way, the feeling of “jumping capital letters” was created. This effect was supposed to evoke positive emotions in users. In turn, “Mail” was portrayed in a more relaxed way. For this word, a narrowed font without serifs was used. All characters in this word are in blue.

كما في التحديثات اللاحقة ، يحتوي الإصدار الأول من شعار الخدمة على تركيبة بسيطة إلى حد ما. كان يتألف فقط من اسم Yahoo Mail. في بعض الأحيان ، بالإضافة إلى ذلك ، كان الشعار يحتوي على شعار يصور مظروف بريد أو صندوق. كانت كلمة "Yahoo" مكتوبة بخط أحمر عريض. على الرغم من أن جميع الرموز كانت أفقية ، إلا أنها لم تكن على نفس الخط. وبهذه الطريقة نشأ شعور "القفز بالأحرف الكبيرة". كان من المفترض أن يثير هذا التأثير مشاعر إيجابية لدى المستخدمين. في المقابل ، تم تصوير "Mail" بطريقة أكثر استرخاءً. لهذه الكلمة ، تم استخدام خط ضيق بدون الرقيق. جميع الأحرف في هذه الكلمة باللون الأزرق.

Various graphic elements were not used together with the logo at this stage. The appearance was changed by improving the quality of the letters. The word “Yahoo” has a subtle shadow that creates a feeling of a three-dimensional inscription. The bright red color looked more effective than the previous variation. In turn, “Mail” was done in a classic bold font using lowercase letters. The main color was dark gray. As a result, it was felt that the word “Yahoo” dominates the prefix; that is, the company wished that the name of its brand would be the first to catch the eye of the customer.

لم يتم استخدام عناصر رسومية مختلفة مع الشعار في هذه المرحلة. تم تغيير المظهر من خلال تحسين جودة الحروف. لكلمة "ياهو" ظل خفي يخلق شعوراً بالنقش ثلاثي الأبعاد. بدا اللون الأحمر الفاتح أكثر فاعلية من الشكل السابق. في المقابل ، تم عمل "Mail" بخط عريض كلاسيكي باستخدام أحرف صغيرة. كان اللون الرئيسي رمادي غامق. نتيجة لذلك ، كان هناك شعور بأن كلمة "Yahoo" تهيمن على البادئة ؛ أي أن الشركة كانت تتمنى أن يكون اسم علامتها التجارية هو أول ما يلفت انتباه العميل.

The logo redesign introduced in 2009 made the first significant changes. It is primarily about the color palette. If “mail” completely repeated the style of the previous logo, the main word “Yahoo” became bright purple. This version came to the customer site, and therefore, in the future, this color palette was taken as the basis. Rich purple in the word conveyed the wisdom and promise of the project, its customer focus. In this case, the style of writing the word “Yahoo” was completely identical to the classic version of 2002. That is, the bulkiness of the image was removed. A white envelope was used as the icon for the mobile app.

أدخلت إعادة تصميم الشعار في عام 2009 التغييرات المهمة الأولى. يتعلق الأمر في المقام الأول بلوحة الألوان. إذا كرر "mail" نمط الشعار السابق بالكامل ، فإن الكلمة الرئيسية "Yahoo" تصبح أرجوانية زاهية. جاء هذا الإصدار إلى موقع العميل ، وبالتالي ، في المستقبل ، تم اتخاذ لوحة الألوان هذه كأساس. ينقل اللون الأرجواني الغني في الكلمة الحكمة والوعد للمشروع ، والتركيز على العملاء. في هذه الحالة ، كان أسلوب كتابة كلمة "Yahoo" مطابقًا تمامًا للإصدار الكلاسيكي لعام 2002. أي تمت إزالة الحجم الضخم للصورة. تم استخدام مظروف أبيض كرمز لتطبيق الهاتف المحمول.

It was decided to return to the variant using volumetric letters in the word “Yahoo.” Also, the writing style changed significantly. All of the letters became more constricted and the outlines less clear. A gradient of purple allowed the letters in the company’s name to shimmer with each other. As a result, users loved the unusual and attractive logo, and so it was actively used for the next six years. The font in this inscription stood out for its thin and straight lines, and its split ends. “Mail,” on the other hand, remained identical to the previous version, but became much larger in size, only slightly inferior to “Yahoo.”

تقرر العودة إلى البديل باستخدام الأحرف الحجمية في كلمة "Yahoo". كما تغير أسلوب الكتابة بشكل ملحوظ. أصبحت جميع الحروف أكثر تقييدًا وأصبحت الخطوط العريضة أقل وضوحًا. سمح التدرج الأرجواني للأحرف في اسم الشركة أن تلمع مع بعضها البعض. نتيجة لذلك ، أحب المستخدمون الشعار غير العادي والجذاب ، لذلك تم استخدامه بنشاط على مدار السنوات الست التالية. تميز الخط في هذا النقش بخطوطه الرفيعة والمستقيمة ونهاياته المنقسمة. من ناحية أخرى ، ظل "Mail" مطابقًا للإصدار السابق ، ولكنه أصبح أكبر حجمًا ، وأقل قليلاً من "Yahoo".


The 2019 redesign concerned, for the most part, the font of the logo. In turn, both words in the brand name were now written using purple. “Yahoo!” had a darker shade, while a lighter tone was chosen for “mail.” As a result, users got bold lowercase lettering, especially where the “!” sign stood out. It leaned slightly toward the person looking at it. The bold sans serif font using lower case letters seemed more friendly to Yahoo Mail customers. The same white mail envelope was used as the icon for the mobile versions, with the company name underneath.

تتعلق إعادة التصميم لعام 2019 ، في الغالب ، بخط الشعار. في المقابل ، تمت كتابة كلتا الكلمتين في اسم العلامة التجارية باستخدام اللون الأرجواني. "ياهو!" ظل أغمق ، في حين تم اختيار نغمة أفتح لـ "البريد". نتيجةً لذلك ، حصل المستخدمون على أحرف صغيرة جريئة ، خاصةً عندما يكون الرمز "!" وقفت علامة. انحنى قليلاً تجاه الشخص الذي ينظر إليه. بدا خط sans serif الغامق الذي يستخدم الأحرف الصغيرة أكثر ملاءمة لعملاء Yahoo Mail. تم استخدام نفس مغلف البريد الأبيض كرمز لإصدارات الأجهزة المحمولة ، مع وجود اسم الشركة أسفله.


The font style in the title “Yahoo! mail” has changed with every logo update. The presented inscription is made in a classic bold font with rounded corners and lowercase letters in the latest variation.

نمط الخط في العنوان “Yahoo! mail "مع كل تحديث للشعار. يتكون النقش المقدم بخط عريض كلاسيكي بزوايا مستديرة وأحرف صغيرة في أحدث شكل.

The color palette gradually changed from red-gray to purple. Purple has become the dominant color and has been used by the email service since 2009. Playing with shades and using a gradient add positive. It is pleasant to look at the logo because it visually attracts both active and potential site users.

تغيرت لوحة الألوان تدريجيًا من الأحمر الرمادي إلى الأرجواني. أصبح اللون الأرجواني هو اللون السائد وتم استخدامه بواسطة خدمة البريد الإلكتروني منذ عام 2009. اللعب بالظلال واستخدام التدرج اللوني يضيف إيجابيًا. من الممتع إلقاء نظرة على الشعار لأنه يجذب بصريًا كل من مستخدمي الموقع النشطين والمحتملين.

Comments

Popular Posts

Mercedes Benz Logo - التاريخ وراء شعار مرسيدس

Treehouse Original Logo - التاريخ وراء شعار تري هاوس

McDonalds Logo - التاريخ وراء شعار ماكدونلدز