Icelandair uses the vibrant colors of nature in a new visualization - تستخدم آيسلاندير ألوان الطبيعة النابضة بالحياة في تصور جديد
The first from the fleet eligible to show off the new livery as early as January was the TF-ICE, a Boeing 737 MAX 8 named Jökulsárlón after the country’s most famous glacial lagoon. A complete re-registration of all sides is scheduled for the period covered by the maintenance schedule for each side. At the same time, the main special-purpose aircraft will retain their traditional coloring.
كانت الأولى من الأسطول المؤهل للتباهي بالطلاء الجديد في أوائل شهر يناير هي TF-ICE ، وهي طائرة من طراز Boeing 737 MAX 8 سميت Jökulsárlón على اسم البحيرة الجليدية الأكثر شهرة في البلاد. تمت جدولة إعادة تسجيل كاملة لجميع الجوانب للفترة التي يغطيها جدول الصيانة لكل جانب. في الوقت نفسه ، ستحتفظ الطائرات الرئيسية ذات الأغراض الخاصة بألوانها التقليدية.
The new visualization consists of five different colors applied to the surface of the tail – boreal blue, magenta, sky blue, yellow, and green. This choice of colors is due to the main shades that characterize various unique phenomena of Icelandic nature. When creating the livery, technology was used to form an image that impacts the viewer, similar to a billboard. Considering the company’s main feature – a large amount of time spent in the sky, the design’s inspiration was drawn from what the crews and customers see in front of them and the windows overboard during the flight. The base colors of the identities are navy blue and white. The palette consists of very rich and characteristic shades of Iceland – northern blue, purple, clearly defined and saturated blue, golden yellow, and green. This combination made it possible to fully convey the bright Icelandic spirit to the whole world and show how diverse ICELAND’s world is. With the help of this color scheme, the brand tried to convey to everyone that this spirit is available to those who are willing and ready to share it with indigenous representatives sincerely.
يتكون التصور الجديد من خمسة ألوان مختلفة مطبقة على سطح الذيل - الأزرق الشمالي والأرجواني والأزرق السماوي والأصفر والأخضر. يرجع اختيار الألوان هذا إلى الظلال الرئيسية التي تميز مختلف الظواهر الفريدة من نوعها للطبيعة الأيسلندية. عند إنشاء الكسوة ، تم استخدام التكنولوجيا لتشكيل صورة تؤثر على العارض ، على غرار لوحة الإعلانات. بالنظر إلى الميزة الرئيسية للشركة - قضاء قدر كبير من الوقت في السماء ، تم استلهام التصميم مما يراه الطاقم والعملاء أمامهم والنوافذ الموجودة على متن الطائرة أثناء الرحلة. الألوان الأساسية للهويات هي الأزرق الداكن والأبيض. تتكون اللوحة من ظلال غنية جدًا ومميزة لأيسلندا - الأزرق الشمالي والأرجواني والأزرق المحدد بوضوح والمشبّع والأصفر الذهبي والأخضر. أتاح هذا المزيج نقل الروح الأيسلندية المشرقة إلى العالم بأسره وإظهار مدى تنوع عالم أيسلندا. بمساعدة مخطط الألوان هذا ، حاولت العلامة التجارية أن تنقل للجميع أن هذه الروح متاحة لأولئك الذين هم على استعداد ومشاركتها مع ممثلي السكان الأصليين بصدق.
In a common unified style, the design of the restaurant hall of the central airport in Reykjavík was recently redesigned. Here, sustainability was emphasized, which was formed using recycled materials and vintage furniture after it was recycled.
Comments
Post a Comment