Kmart Logo - التاريخ وراء شعاركي كارت

 

Kmart is an American discount department store on the verge of closing. Declared bankruptcy twice in the last 20 years and reduced the number of outlets from 2,486 to 33. They have been owned by Transformco since 2019, opened by ESL Investments to manage the remaining assets of Sears Holdings, Kmart’s last holding company.

هو متجر بخصم أمريكي على وشك الإغلاق. أعلن إفلاسه مرتين في العشرين سنة الماضية وقلص عدد منافذ البيع من 2486 إلى 33. مملوكة منذ عام 2019 ، وافتتحت لإدارة الأصول المتبقية ، آخر شركة قابضة.


Starting in 1897 as a 5-cent store, and from 1962 as Kmart, discount stores gradually developed into a whole network. In 1912, the founder of the corporation, Sebastian Spering Kresge, had 85 stores with a turnover of 10 million dollars; in 1924, already 257. Later, his successors continued active expansion, which peaked in the 90s with the number of outlets – 2486, located worldwide. However, supermarkets could not properly build a strategy and keep prices low, which led to an outflow of customers to Walmart and bankruptcy declared in 2002. The new management that brought Kmart and Sears together was not interested in the brand’s prosperity and led it to a second bankruptcy in 2018.

ابتداءً من عام 1897 كمتجر 5 سنتات ، وابتداءً من عام 1962 ، تطورت متاجر التخفيضات تدريجياً إلى شبكة كاملة. في عام 1912 ، كان لمؤسس الشركة ، سيباستيان سبرينج كريسج ، 85 متجراً يبلغ حجم مبيعاتها 10 ملايين دولار ؛ في عام 1924 ، كان بالفعل 257. في وقت لاحق ، واصل خلفاؤه التوسع النشط ، والذي بلغ ذروته في التسعينيات مع عدد المنافذ - 2486 ، المنتشرة في جميع أنحاء العالم. ومع ذلك ، لم تستطع محلات السوبر ماركت بناء إستراتيجية بشكل صحيح والحفاظ على الأسعار منخفضة ، مما أدى إلى تدفق العملاء إلى وول مارت وإعلان الإفلاس في عام 2002. الإدارة الجديدة التي جمعت معًا لم تكن مهتمة بازدهار العلامة التجارية وأدت إلى إفلاسها مرة أخرى في 2018.

The logo has a long history associated with the change of brand owners. There are six main transformations of the emblem. However, the corporate letter K has always remained part of the composition.

الشعار له تاريخ طويل مرتبط بتغيير أصحاب العلامات التجارية. هناك ستة تحولات رئيسية للشعار. ومع ذلك ، ظل خطاب الشركة دائمًا جزءًا من التكوين.

Since 1962, S.S. The Kresge Company began opening large department stores called Kmart. The idea for the emblem and its red and turquoise colors were carried over into the new logo from the old one used by S.S. Kresge for their earlier stores (two red S’s on top of each other and a capital K in turquoise representing the entrepreneur’s first and last name).

حيث. بدأت الشركة في افتتاح متاجر كبيرة. تم نقل فكرة الشعار ولونه الأحمر والفيروزي إلى الشعار الجديد من الشعار القديم المستخدم في متاجرهم السابقة (قطعتان باللون الأحمر فوق بعضهما البعض وفيروز كبير يمثل الاسم الأول والأخير لرجل الأعمال).

For supermarkets, only K was used, adding the word “market” to it as an abbreviation for Kresge mart.

بالنسبة لمحلات السوبر ماركت ، تم استخدام حرف واحد فقط ، مع إضافة كلمة "سوق" إليه كاختصار.

A red three-dimensional K with a white stroke and a shadow was the basis of the logo. She was easy to remember. The red color attracted attention. It was the personification of something large-scale and promising (the area of ​​new stores reached 7.5 thousand square meters, which was significantly more than what Kresge had previously offered). The use of italics with a forward slant showed the movement and development of the brand.

كان أساس الشعار هو أحمر ثلاثي الأبعاد مع ضربة بيضاء وظل. كان من السهل تذكرها. جذب اللون الأحمر الانتباه. لقد كان تجسيدًا لشيء كبير وواعد (وصلت مساحة المتاجر الجديدة إلى 7.5 ألف متر مربع ، وهو ما كان أكبر بكثير مما تم عرضه سابقًا). أظهر استخدام الخط المائل بميل أمامي حركة العلامة التجارية وتطورها.

The word mart began from the center of the lower leg of the K. It was placed on a white framed plate and written in a straight turquoise script. The inscription indicated a new format of stores offering a wide range of goods.

بدأت كلمة "مارت" من منتصف الجزء السفلي من الرجل "ك" ، وقد وُضعت على لوحة بيضاء مؤطرة وكُتبت بخط فيروزي مستقيم. يشير النقش إلى شكل جديد من المتاجر التي تقدم مجموعة واسعة من السلع.


By ’64, Keymart is introducing new customer acquisition strategies. For example, special discounts in the blue color Blue Light Special with a flashing lamp in the sale sector. Innovation has become a hallmark of the store and made it famous. Due to the expansion and increase in popularity, the logo was slightly revised, making the first letter K wider and longer, and the word mart was raised to the junction of the legs of the K, which balanced the composition.

بحلول عام 64 ، تم تقديم استراتيجيات اكتساب العملاء الجديدة. على سبيل المثال ، خصومات خاصة باللون الأزرق مع مصباح وامض في قطاع البيع. أصبح الابتكار السمة المميزة للمتجر وجعله مشهورًا. نظرًا لتوسع وزيادة الشعبية ، تم تعديل الشعار قليلاً ، مما جعل الحرف الأول أوسع وأطول ، ورفعت كلمة مارت إلى تقاطع أرجل ال ، مما أدى إلى توازن التكوين.

The new logo, introduced in 1967, shifted the emphasis from the letter K to the word “market,” making it large and the black frame around it bold. In the 60s in America, an active fight against poverty was carried out, wages were raised, benefits were given out, and people preferred to buy goods in bulk in large stores. The big word mart attracted attention, letting shoppers know they’d find a wide range of discounted items here. In addition, in the 66th year, the founder of the brand, Kresge, passed away, so the letter K in the emblem has lost its relevance.

الشعار الجديد ، الذي تم تقديمه في عام 1967 ، حوّل التركيز من الحرف إلى الكلمة مما جعله كبيرًا والإطار الأسود المحيط به غامقًا. في الستينيات في أمريكا ، تم شن معركة نشطة ضد الفقر ، وتم رفع الأجور ، وتم توزيع المزايا ، وفضل الناس شراء البضائع بكميات كبيرة في المتاجر الكبيرة. جذبت كلمة مارت الكبيرة الانتباه ، مما سمح للمتسوقين بمعرفة أنهم سيجدون مجموعة كبيرة من العناصر المخفضة هنا. بالإضافة إلى ذلك ، في العام السادس والستين ، توفي مؤسس العلامة التجارية ، وبالتالي فقد الشعار الموجود في الشارة أهميته.


The company went through a transformation and, over time, changed its name to KMart Corporation, leaving the era of Kresge behind and giving a new “breath” to the letter K, which now personified the name of the company. As a symbol of new energy, it has acquired a more intense red color. The heavy italics made it smaller and made it possible to combine the mart prefix into a single array, showing that the “K” markets have become the “Kmart” brand.

مرت الشركة بتحول ، وبمرور الوقت ، غيرت اسمها ، تاركة حقبة الوراء وتعطي "نفساً" جديدًا للحرف ، الذي أصبح الآن يجسد اسم الشركة. كرمز للطاقة الجديدة ، اكتسب لونًا أحمر أكثر كثافة. جعله الخط المائل أصغر حجمًا وجعل من الممكن دمج بادئة مارت في مصفوفة واحدة ، مما يدل على أن الأسواق أصبحت العلامة التجارية "كمارت".


In the 80s, Kmart declined, so the decision was made to update and improve the network. In 1987, Kresge’s stores, which had opened before department stores and their sister discount stores, Jupiter, sold off. And for Kmart, they changed the logo, carried out the reconstruction of stores, and updated the assortment.

في الثمانينيات ، رفض ، لذلك تم اتخاذ قرار لتحديث وتحسين الشبكة. في عام 1987 ، بيعت المتاجر التي افتتحت أمام المتاجر الكبرى ومتاجر التخفيضات الشقيقة ، جوبيتر. قاموا بتغيير الشعار ، وقاموا بإعادة بناء المتاجر ، وقاموا بتحديث التشكيلة.

The logo of this time fully reflected all the innovations. It consisted of a bright red letter K, inside of which mart was written in white capital letters. The sale of old stamps was reflected in reducing the logo to K. However, thanks to the red color, the emblem gained dynamism and pressure, which demonstrated the company’s desire for forward, leadership, and market dominance.

يعكس شعار هذا الوقت بشكل كامل جميع الابتكارات. وهي تتألف من حرف أحمر فاتح ، كتب بداخله كلمة "مارت" بأحرف كبيرة بيضاء. انعكس بيع الطوابع القديمة في تقليص الشعار إلى. ومع ذلك ، بفضل اللون الأحمر ، اكتسب الشعار ديناميكية وضغطًا ، مما أظهر رغبة الشركة في التقدم ، والقيادة ، والسيطرة على السوق.

The combination of white and red showed novelty, a new start, a different concept and approach to management. Handwriting mart symbolized the necessary purchases for the home, associated with a list of necessary things that can be purchased in stores.

أظهر الجمع بين الأبيض والأحمر حداثة وبداية جديدة ومفهومًا ونهجًا مختلفين للإدارة. يرمز متجر خط اليد إلى المشتريات الضرورية للمنزل ، ويرتبط بقائمة بالأشياء الضرورية التي يمكن شراؤها في المتاجر.

Rebranding has borne fruit – the 90s were the most successful for the network.

لقد أثمرت إعادة تسمية العلامة التجارية - كانت التسعينيات هي الأكثر نجاحًا للشبكة.


Prosperity did not last long. The company filed for bankruptcy and closed 300 department stores. The logo of this period was designed for five refurbished stores, representing the future of the brand after the reorganization.

الازدهار لم يدم طويلا. رفعت الشركة دعوى إفلاس وأغلقت 300 متجر. تم تصميم شعار هذه الفترة لخمسة متاجر تم تجديدها ، تمثل مستقبل العلامة التجارية بعد إعادة التنظيم.

The main support line of the letter K became gray, which symbolized bankruptcy. However, the legs of the letter had a light green color, like young green growth on an old trunk. She pointed to the preservation of part of the stores. The green color of the right, forward-looking part of the logo showed the expected revival. He left the grey, desert color behind him.

أصبح خط الدعم الرئيسي للرسالة باللون الرمادي ، والذي يرمز إلى الإفلاس. ومع ذلك ، كان لون أرجل الحرف أخضر فاتح ، مثل نمو أخضر صغير على جذع قديم. وأشارت إلى الحفاظ على جزء من المخازن. أظهر اللون الأخضر للجزء الأيمن من الشعار التطلعي الانتعاش المتوقع. ترك خلفه اللون الرمادي الصحراوي.

The white edging of the green half pushed this part of the letter forward and to the fore, separating it from the past. Showing leadership is focused on reopening trading and maintaining the network. White color symbolized a new beginning, a start from scratch.

دفعت الحواف البيضاء للنصف الأخضر هذا الجزء من الحرف إلى الأمام وإلى المقدمة ، وفصله عن الماضي. يركز إظهار القيادة على إعادة فتح التداول والحفاظ على الشبكة. اللون الأبيض يرمز إلى بداية جديدة ، بداية من الصفر.

This concept made the logo optimistic despite the difficult times.

هذا المفهوم جعل الشعار متفائلاً بالرغم من الأوقات الصعبة.

The word “market” moved to a greenfield in the upper leg of the letter K. It showed the update of the range and prices.

انتقلت كلمة "سوق" إلى حقل جديد في الجزء العلوي من الحرف.

The logo was not distributed to other outlets and ceased to exist after closing the last of the five stores in Moreton.

لم يتم توزيع الشعار على منافذ البيع الأخرى ولم يعد موجودًا بعد إغلاق آخر المتاجر الخمسة في موريتون.


In 2003, the bankruptcy case was closed. The old firm was transformed into Kmart Holdings Corporation. It acquired Sears in 2004 to become Sears Holdings in 2005. During the merger, Super Kmarts were renamed simply Kmarts, and a new logo was developed for all stores.

في عام 2003 ، تم إغلاق قضية الإفلاس. تم تغيير الشركة القديمة. تم الاستحواذ عليها في عام 2004 لتصبح في عام 2005. خلال عملية الدمج ، تمت إعادة تسميتها ببساطة ، وتم تطوير شعار جديد لجميع المتاجر.

The emblem has acquired two levels. On the top was a large red letter K. She showed that now all the stores of this brand are united under one name. The return of the red hue is a symbol of energy, transformation, and an active pace of development. Below, along the length of the top letter, in smaller print, the word Kmart is the full name of the brand that customers are used to.

اكتسب الشعار مستويين. في الأعلى كان هناك حرف أحمر كبير. أظهرت أن جميع متاجر هذه العلامة التجارية الآن متحدة تحت اسم واحد. تعد عودة اللون الأحمر رمزًا للطاقة والتحول ووتيرة نشطة للتطور. أدناه ، بطول الحرف العلوي ، بخط صغير ، الكلمة هي الاسم الكامل للعلامة التجارية التي اعتاد العملاء عليها.

In 2018, the holding company also went bankrupt, and all of its assets, including Kmart stores, were bought by a private company Transformco in 2019. It continued to gradually close stores, and in 2021 there were 33 working Kmart outlets left.

في عام 2018 ، أفلست الشركة القابضة أيضًا ، وتم شراء جميع أصولها ، بما في ذلك المتاجر ، من قبل شركة ترانسفورم الخاصة في عام 2019. واستمرت في إغلاق المتاجر تدريجيًا ، وفي عام 2021 ، كان هناك 33 منفذًا عاملاً في كمارت باقٍ.


    The main colors of the emblem are red and turquoise.

    الألوان الرئيسية للشعار هي الأحمر والفيروزي.

    • Red – energy, movement, scale symbol.
    • Turquoise – good luck and overcoming difficulties. Discount stores helped people in difficult situations to buy inexpensive things. And a visit to a discount store could turn into good luck in the form of a low price in blue.
    الأحمر - الطاقة والحركة ورمز المقياس.
    الفيروز - حظ سعيد والتغلب على الصعوبات. ساعدت متاجر الخصم الأشخاص في المواقف الصعبة على شراء أشياء رخيصة الثمن. وقد تتحول زيارة أحد متاجر التخفيضات إلى حظ سعيد على شكل سعر منخفض باللون الأزرق.

    The font in the latest emblem matches the Univers Next Pro 740 Extended Heavy with a slightly modified “t.”

    Comments

    Popular Posts

    Mercedes Benz Logo - التاريخ وراء شعار مرسيدس

    Treehouse Original Logo - التاريخ وراء شعار تري هاوس

    McDonalds Logo - التاريخ وراء شعار ماكدونلدز