Ripple is one of the largest cryptocurrency platforms officially launched in 2012. Today, it supports many payment systems and is used for currency exchange transactions. A feature of the platform is that it is decentralized and, therefore, can function effectively without the direct intervention of the company. The native XPR cryptocurrency is the third in the market in terms of capitalization and deserves attention and the degree of distribution of Ripple around the world. Today, users from more than 100 countries can use the platform.
هي واحدة من أكبر منصات العملات المشفرة التي تم إطلاقها رسميًا في عام 2012. وهي تدعم اليوم العديد من أنظمة الدفع وتُستخدم في معاملات صرف العملات. تتمثل إحدى ميزات النظام الأساسي في أنه لامركزي ، وبالتالي يمكنه العمل بفعالية دون تدخل مباشر من الشركة. العملة المشفرة الأصلية هي الثالثة في السوق من حيث الرسملة وتستحق الاهتمام ودرجة توزيع الريبل حول العالم. اليوم ، يمكن للمستخدمين من أكثر من 100 دولة استخدام النظام الأساسي.
For ten years of work in the cryptocurrency market, the company has changed its logo only once. Moreover, we are talking about a minimal redesign that most platform users did not notice. The logo consists of the name “Ripple” and the emblem. Visual brand recognition is high, thanks to the fact that today the decentralized system is one of the ten largest in the market.
لمدة عشر سنوات من العمل في سوق العملات المشفرة ، قامت الشركة بتغيير شعارها مرة واحدة فقط. علاوة على ذلك ، نحن نتحدث عن إعادة تصميم بسيطة لم يلاحظها معظم مستخدمي النظام الأساسي. يتكون الشعار من الاسم والشعار. يعتبر التعرف المرئي للعلامة التجارية مرتفعًا ، وذلك بفضل حقيقة أن النظام اللامركزي اليوم هو واحد من أكبر عشرة أنظمة في السوق.

Interestingly, the first version of the Ripple logo was presented at the stage when the future market leader was at the startup stage. The logo consisted of the name “ripple” in lowercase black letters using a classic bold sans-serif.
ومن المثير للاهتمام ، أنه تم تقديم النسخة الأولى من الشعار في المرحلة التي كان فيها قائد السوق المستقبلي في مرحلة بدء التشغيل. يتألف الشعار من الاسم بأحرف سوداء صغيرة بخط عريض كلاسيكي.
The ancient sign triskelion was used as an emblem, which depicted three legs that come out of one point. However, in the case of “ripple,” we are talking about three circles. This geometric figure is more associated with the digital world and cryptocurrency in particular. The emblem is made in blue with a barely noticeable gradient.
تم استخدام اللافتة القديمة كرمز يصور ثلاث أرجل تخرج من نقطة واحدة. ومع ذلك ، في حالة "الريبل" ، فإننا نتحدث عن ثلاث دوائر. يرتبط هذا الشكل الهندسي أكثر بالعالم الرقمي والعملات المشفرة على وجه الخصوص. تم صنع الشعار باللون الأزرق مع تدرج لوني بالكاد.
Despite the contrast between the two elements of the logo, the result is a solid and modern look, thus attracting users worldwide.
على الرغم من التباين بين عنصري الشعار ، فإن النتيجة هي مظهر صلب وحديث ، وبالتالي جذب المستخدمين في جميع أنحاء العالم.

A year after the project’s launch, it was decided to redesign the logo. The changes were minimal. The blue color gradient in the emblem has been changed. Thus, there was a feeling of movement in the emblem, visually resembling a spinner. The association with the popular toy also appeared among users, but the company did not comment on this moment. One thing is for sure: brighter shades of blue made the logo more friendly and customer-oriented.
بعد مرور عام على إطلاق المشروع ، تقرر إعادة تصميم الشعار. كانت التغييرات طفيفة. تم تغيير تدرج اللون الأزرق في الشعار. وهكذا ، كان هناك شعور بالحركة في الشعار ، يشبه بصريًا الدوار. ظهر الارتباط باللعبة الشهيرة أيضًا بين المستخدمين ، لكن الشركة لم تعلق على هذه اللحظة. هناك شيء واحد مؤكد: ظلال اللون الأزرق الأكثر إشراقًا جعلت الشعار أكثر ودية وتوجهًا نحو العملاء.
Also, minimal changes were made to the verbal name of the brand. Now it is better displayed in small sizes. In addition, the distance between the emblem and the inscription has decreased.
أيضًا ، تم إجراء تغييرات طفيفة على الاسم اللفظي للعلامة التجارية. الآن يتم عرضها بشكل أفضل بأحجام صغيرة. بالإضافة إلى ذلك ، تقلصت المسافة بين الشعار والنقش.
The brand name on the logo is made using lowercase black letters. The bold font used to create the logo is called LL Brown. He was chosen in 2013 to improve the quality of the inscription.
يتكون اسم العلامة التجارية الموجود على الشعار من أحرف سوداء صغيرة. الخط الغامق المستخدم لإنشاء الشعار. تم اختياره عام 2013 لتحسين جودة النقش.
The triskelion, which forms the basis of the Ripple emblem, was made using blue and its shades. This choice is not accidental. Through the sense of movement created by the gradient, the company indicated the constant movement it was in. Thus, users had a feeling of reliability and timelessness of the platform.
تم صنع الأساس الذي يشكل أساس الشعار باستخدام اللون الأزرق وظلاله. هذا الاختيار ليس صدفة. من خلال الإحساس بالحركة الذي تم إنشاؤه بواسطة التدرج ، أشارت الشركة إلى الحركة المستمرة التي كانت فيها. وبالتالي ، كان لدى المستخدمين شعور بالموثوقية والخلود للمنصة.
Comments
Post a Comment