Staropramen Logo - التاريخ وراء شعار ستاربورمان

 

Staropramen is a brewery from the Czech Republic, and the name of the beer it has been producing since 1869. Even though this company appeared in the 19th century, its trademark was registered much later – in 1911. Now it is the second-largest beer producer in the domestic market, supplying alcoholic products to 37 countries worldwide. Since 2012, the brand has been owned by Molson Coors Corporation. Its range includes drinks with a strength of 4% to 5.2%.

هي مصنع جعة من جمهورية التشيك ، واسم البيرة التي كانت تنتجها منذ عام 1869. على الرغم من ظهور هذه الشركة في القرن التاسع عشر ، تم تسجيل علامتها التجارية في وقت لاحق - في عام 1911. وهي الآن ثاني أكبر منتج للبيرة في السوق المحلية ، توريد المنتجات الكحولية إلى 37 دولة حول العالم. منذ عام 2012 ، أصبحت العلامة التجارية مملوكة لشركة. يشمل نطاقها المشروبات بقوة 4٪ إلى 5.2٪.


The foundation of the well-known Czech company was an enterprise called Joint Stock Brewery in Smíchov. It was in one of the Prague districts. To expand production, management began a large-scale construction of a factory, which introduced new products in 1871. Later, two more breweries appeared, which became part of Staropramen. These are Ostravar Brewery (launched in 1898) and Braník (opened in 1900). This measure allowed them to avoid competition since Czech has long been one of the most brewing regions, where there are many specialized firms.

كان تأسيس الشركة التشيكية المشهورة عبارة عن مشروع يسمى في. كان في إحدى مقاطعات براغ. لتوسيع الإنتاج ، بدأت الإدارة في بناء مصنع على نطاق واسع ، والذي أدخل منتجات جديدة في عام 1871. في وقت لاحق ، ظهر مصنعان آخران للجعة ، أصبحا جزءًا من. هذه (أطلقت في عام 1898) وبرانيك (افتتح في عام 1900). سمح لهم هذا الإجراء بتجنب المنافسة لأن التشيك كانت منذ فترة طويلة واحدة من أكثر المناطق تخميرًا ، حيث يوجد العديد من الشركات المتخصصة.

After the end of the First World War, the company entered a stage of active growth, so by the end of 1930, it became the largest in the country. When the Second World War ended, the brewery was nationalized, but after the fall of the socialist regime, the plant entered the Pražské Pivovary group along with Braník and Měšťan. This was in 1992.

بعد نهاية الحرب العالمية الأولى ، دخلت الشركة مرحلة من النمو النشط ، وبحلول نهاية عام 1930 ، أصبحت الشركة الأكبر في البلاد. عندما انتهت الحرب العالمية الثانية ، تم تأميم مصنع الجعة ، ولكن بعد سقوط النظام الاشتراكي ، دخل المصنع مع المجموعة. كان هذا في عام 1992.

The Staropramen brewery passed from one owner to another for a long time until Molson Coors owned it. She bought it in the spring of 2012. All this time, the Czech brand has demonstrated sustainable development by expanding its product range. Gradually, the brand acquired an individual logo, which became the first and only one in its history. Graphic artist František Tichý drew it.

انتقل مصنع الجعة من مالك إلى آخر لفترة طويلة حتى امتلكه. اشترتها في ربيع عام 2012. طوال هذا الوقت ، أظهرت العلامة التجارية التشيكية تطورًا مستدامًا من خلال توسيع نطاق منتجاتها. تدريجيًا ، اكتسبت العلامة التجارية شعارًا فرديًا ، والذي أصبح الأول والوحيد في تاريخها. رسمها الفنان الجرافيكي فرانتيشك تيتشو.

Thanks to a successful identity, Staropramen beer is well recognizable in all corners of the world. The logo on its label conveys the manufacturer’s strong attachment to its historical heritage. It reflects the commitment of the Czech company to the old recipe, which, like the emblem, it does not intend to change.

بفضل الهوية الناجحة ، يمكن التعرف على البيرة جيدًا في جميع أنحاء العالم. يعكس الشعار الموجود على الملصق ارتباط الشركة المصنعة القوي بتراثها التاريخي. إنه يعكس التزام الشركة التشيكية بالوصفة القديمة ، والتي ، مثل الشعار ، لا تنوي تغييرها.

The base of the visual identity is the name, made in a handwritten style but without italics. The symbols are strictly vertical, although the word is placed at an angle. The bottom diagonal goes down and underlines the text: it starts at “n” and ends at the first letter. At the same time, “S” and “t” are united by a common coil, smoothly turning into a crossbar. All signs are painted in emerald green and complemented by a golden shadow that turns the brand name into a three-dimensional object.

أساس الهوية المرئية هو الاسم ، مكتوب بخط اليد ولكن بدون مائل. الرموز عمودية تمامًا ، على الرغم من وضع الكلمة في زاوية. ينخفض القطر السفلي لأسفل ويضع خطًا تحت النص: يبدأ عند الحرف الأول وينتهي عنده. في الوقت نفسه ، يتم توحيدها بواسطة ملف مشترك ، يتحول بسلاسة إلى عارضة. جميع العلامات مطلية باللون الأخضر الزمردي ويكملها ظل ذهبي يحول اسم العلامة التجارية إلى كائن ثلاثي الأبعاد.

Below is the city where the brewing company was founded. The red inscription is decorated with elongated rhombuses on the right and left. At the top is an impromptu coat of arms. This is a brand symbol whose central element is a curly “S” in the old English style – with pointed protrusions and forked ends. On the sides of it are barley ears and a wreath of hops – the key ingredients of Czech beer. There are two capital letters in the intra-alphabetic space: “A” and “S.” The year of the company’s opening is marked on the red ribbon below.

يوجد أدناه المدينة التي تأسست فيها شركة التخمير. النقش الأحمر مزخرف بأشكال مستطيلة من اليمين واليسار. في الجزء العلوي هو شعار مرتجل من النبالة. هذا رمز للعلامة التجارية عنصره الأساسي هو مجعد على الطراز الإنجليزي القديم - مع نتوءات مدببة ونهايات متشعبة. على جانبيها آذان الشعير وإكليل من القفزات - المكونات الرئيسية للبيرة التشيكية. هناك حرفان كبيران في الفراغ الأبجدي: وسنة افتتاح الشركة موضحة على الشريط الأحمر أدناه.

The inscription in the Staropramen logo is not made with a standard typeface but with a graphic font of an individual design. Signs are connected, handwritten, rounded, grotesque, close to the Streetwear font. The corporate palette includes two colors: emerald green and golden, reminiscent of the color of ears and beer.

إن النقش في شعار Staropramen ليس محرفًا قياسيًا ولكن بخط رسومي لتصميم فردي. الإشارات متصلة ، مكتوبة بخط اليد ، مدورة ، بشعة ، قريبة من خط Streetwear. تشتمل لوحة ألوان الشركة على لونين: أخضر زمردي وذهبي ، يذكرنا بلون الأذنين والبيرة.

Comments

Popular Posts

Mercedes Benz Logo - التاريخ وراء شعار مرسيدس

Treehouse Original Logo - التاريخ وراء شعار تري هاوس

McDonalds Logo - التاريخ وراء شعار ماكدونلدز