Zoho Mail is an email service created by a company of the same name, which also offers its customer’s office programs for creating text documents, spreadsheets, presentations, etc. The email hosting service is aimed primarily at business owners. The main advantages of the Indian service are the protection of personal data and the availability of tools for communication between clients.
Zoho Mail هي خدمة بريد إلكتروني تم إنشاؤها بواسطة شركة تحمل الاسم نفسه ، والتي تقدم أيضًا برامج مكتب عملائها لإنشاء مستندات نصية وجداول بيانات وعروض تقديمية وما إلى ذلك. خدمة استضافة البريد الإلكتروني موجهة بشكل أساسي إلى أصحاب الأعمال. تتمثل المزايا الرئيسية للخدمة الهندية في حماية البيانات الشخصية وتوافر الأدوات للاتصال بين العملاء.
The first version of the secure email service logo was introduced in 2014 and has not changed since that time. As such, visual brand awareness is at a high level among users who are the target audience for Zoho Mail.
تم تقديم الإصدار الأول من شعار خدمة البريد الإلكتروني الآمن في عام 2014 ولم يتغير منذ ذلك الوقت. على هذا النحو ، يكون الوعي المرئي بالعلامة التجارية على مستوى عالٍ بين المستخدمين الذين يمثلون الجمهور المستهدف لـ Zoho Mail.
To date, the presented service is one of the most popular on the web when it comes to secure email. Zoho’s management tried to make the service logo unique but, at the same time, associated with users with the entire line of software created by Zoho. Thus, a potential client who needs email services can also use other services offered by the company.
حتى الآن ، تعد الخدمة المقدمة واحدة من أكثر الخدمات شيوعًا على الويب عندما يتعلق الأمر بالبريد الإلكتروني الآمن. حاولت إدارة Zoho جعل شعار الخدمة فريدًا ولكن في الوقت نفسه ، مرتبطًا بالمستخدمين مع مجموعة البرامج الكاملة التي أنشأتها Zoho. وبالتالي ، يمكن للعميل المحتمل الذي يحتاج إلى خدمات البريد الإلكتروني أيضًا استخدام الخدمات الأخرى التي تقدمها الشركة.
The Zoho Mail logo consists solely of word writing. There is no emblem or slogan. At the same time, the word Zoho is made in a completely identical style to the company logo. These are four multi-colored cubes of red, green, blue, and yellow. They are slightly turned in different directions at a slight angle. The color for the letters in the word “Zoho” was white. The classic bold sans-serif font with rounded corners makes it easy for the client to read the title. Because the feeling of “jumping cubes” is created, customers get a feeling of friendliness and customer focus on the company’s part.
يتكون شعار Zoho Mail فقط من كتابة الكلمات. لا يوجد شعار أو شعار. في الوقت نفسه ، صُنعت كلمة Zoho بأسلوب مطابق تمامًا لشعار الشركة. هذه أربعة مكعبات متعددة الألوان من الأحمر والأخضر والأزرق والأصفر. يتم تشغيلهم قليلاً في اتجاهات مختلفة بزاوية طفيفة. كان لون الحروف في كلمة "Zoho" أبيض. يسهّل خط sans-serif الكلاسيكي الغامق مع الزوايا الدائرية على العميل قراءة العنوان. نظرًا لأن الشعور "بمكعبات القفز" يتم إنشاؤه ، يشعر العملاء بالود والتركيز على العميل من جانب الشركة.
For the logo to be unique and stand out clearly from the background of the company name, the word “Mail” has been added to the right of the “Zoho” name. At the same time, black letters and a modest sans-serif font contrast with the left side. However, suppose the user initially pays attention to the cubes, not to the letters inside. In that case, the right part is readable, and an understanding what the resource is doing immediately appears. Thanks to the inscription “Mail,” there is a sense of the business orientation of the service, its orientation towards protecting customers.
لكي يكون الشعار فريدًا ويبرز بوضوح من خلفية اسم الشركة ، تمت إضافة كلمة "Mail" إلى يمين اسم "Zoho". في الوقت نفسه ، تتناقض الأحرف السوداء وخط sans-serif المتواضع مع الجانب الأيسر. ومع ذلك ، لنفترض أن المستخدم اهتم في البداية بالمكعبات ، وليس الحروف الموجودة بداخلها. في هذه الحالة ، يكون الجزء الأيمن قابلاً للقراءة ، ويظهر على الفور فهم لما يفعله المورد. بفضل النقش "Mail" ، هناك إحساس بالتوجه التجاري للخدمة وتوجهها نحو حماية العملاء.
Sometimes, regardless of the logo, the service uses the emblem. It shows an envelope with an open outline. Its uniqueness lies in the fact that it is drawn in one line. At the same time, the blue-yellow color palette creates a feeling of freshness and modernity.
في بعض الأحيان ، بغض النظر عن الشعار ، تستخدم الخدمة الشعار. يُظهر مظروفًا بمخطط مفتوح. تفرده يكمن في حقيقة أنه مرسوم في سطر واحد. في الوقت نفسه ، تخلق لوحة الألوان الزرقاء-الصفراء شعورًا بالانتعاش والحداثة.
The letters in the name “Zoho” are in a classic bold sans-serif font with rounded corners. As well as cubes, all symbols are shown at an angle in relation to the reader. The word “Mail” is closest in writing style to the classic Times New Roman font.
الحروف في اسم "Zoho" مكتوبة بخط sans-serif الكلاسيكي الغامق بزوايا دائرية. بالإضافة إلى المكعبات ، تظهر جميع الرموز بزاوية بالنسبة للقارئ. كلمة "Mail" هي الأقرب في أسلوب الكتابة إلى الخط الكلاسيكي Times New Roman.
If we talk about the color palette of the name, the company decided to play on the contrast. The bright white letters against the background of multi-colored cubes in the word “Zoho” are significantly different in style from the dark and official black letters in “Mail.” At the same time, in total, this style brings not only positive emotions to potential customers but also makes the brand more recognizable.
إذا تحدثنا عن لوحة ألوان الاسم ، قررت الشركة اللعب على النقيض. تختلف الأحرف البيضاء الساطعة على خلفية المكعبات متعددة الألوان في كلمة "Zoho" اختلافًا كبيرًا في الأسلوب عن الأحرف السوداء الداكنة والرسمية في "Mail". في الوقت نفسه ، في المجموع ، لا يجلب هذا الأسلوب المشاعر الإيجابية للعملاء المحتملين فحسب ، بل يجعل العلامة التجارية أكثر شهرة.
Comments
Post a Comment